עיניים אדומות עלולות לקלקל את התמונות, אבל בעצם הן יכולות להעיד על בריאות טובה. לפי מומחים, אם אין לך עיניים אדומות בתמונות, הדבר יכול להעיד על מצב רפואי חמור, כך כפי שפורסם ב-Daily Star.

לפי האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים, "רפלקס אדום קורה כאשר הפלאש של המצלמה מאיר את הרשתית העשירה בדם". אם העיניים מביטות ישירות לעדשת המצלמה וצבע הרפלקס בשתי העיניים הוא אדום, זו בדרך כלל אינדיקציה טובה שהרשתיות בשתי העיניים בריאות וללא חסימה. אבל לאנשים מסוימים אין עיניים אדומות בתמונות והדבר עלול להעיד על בעיה.

עיניים אדומות בתמונות עם פלאש: הסבר מדעי (צילום: אינג'אימג')
עיניים אדומות בתמונות עם פלאש: הסבר מדעי (צילום: אינג'אימג')

יש כמה מקרים נפוצים שאפשר לגלות בשיטה זו, כמו פזילה, שפירושה שהעיניים מכוונות לכיוונים שונים. זו בדרך כלל בעיה קלה הנפוצה אצל ילדים קטנים שניתנת לתיקון. זה יכול להסביר מדוע רק עין אחת אדומה. עוד נטען ב-Daily Star כי הדבר יכול להיות גם סימפטום של סרטן נדיר בילדות הנקרא רטינובלסטומה, שהורים גילו דרך עיניים שאינן אדומות בתמונות.

סרטן מסוג זה פוגע בחלק האחורי של העין, ברשתית השולחת אותות למוח לראייה, ומסכן חיים. זה יכול להיראות כהבהקה לבנה, צהובה או שחורה על האישונים.

בנוסף, אם אתה מבחינים בזוהר לבן או צהוב, הידוע כלויקוקוריה, זה יכול להעיד על מחלת קואטס. זו בעיה בכלי הדם בחלק האחורי של העין, או הרשתית, שבדרך כלל משפיעה על עין אחת אבל יכולה לגרום לאיבוד ראייה קבוע אם לא מאובחנת בזמן.