מנכ"ל X, אילון מאסק, עורר זעם רב בקרב משתמשי פלטפורמת המדיה החברתית לאחר שנדמה כי חשבונה של יוליה נבלנאיה, אשתו של אחד ממובילי המחאה האופוזיציונית ברוסיה, המנוח אלכסיי נבלני, הושעה.

ביום שישי האחרון (ה-16 בפברואר) הודיעו רשויות הכליאה ברוסיה כי נבלני, המתנגד החריף לשלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין, מת בבית הכלא. הם טענו כי הוא מת "מוות פתאומי", אך ממייצגי משפחת נבלני נטען שהוא "נרצח".

אלסיי נבלני בבית הכלא ברוסיה (צילום: רשתות חברתיות)
אלסיי נבלני בבית הכלא ברוסיה (צילום: רשתות חברתיות)

יוליה נבלנאיה, אלמנתו האבלה של נבלני, פרסמה סרטון באתר המדיה החברתית X של מאסק ובו האשימה באופן ישיר את ולדימיר פוטין ברצח בעלה. בעקבות הסרטון, חשבונה של נבלנאיה הושעה, אך לאחר זעם ציבורי רב הוא חזר לפעילות.

האלמנה קראה לציבור "לשתף את הזעם והשנאה כלפי אלה שהעזו להרוג את העתיד שלנו". היא הדגישה את דברי בעלה, ואמרה: "אין בושה לעשות מעט, אך יש בושה בלא לעשות כלום, לתת להם להפחיד אותנו. מה שאנחנו צריכים זו רוסיה חופשית, שלוה ומאושרת".

חשבונה של יוליה נבלני, לאחר שנחסם (צילום: רשתות חברתיות)
חשבונה של יוליה נבלני, לאחר שנחסם (צילום: רשתות חברתיות)

ביום שלישי (ה-20 בפברואר) פנתה נבלנאיה שוב לקרמלין דרך חשבונה, ודרשה "להחזיר את גופתו של אלכסיי ולאפשר לו להיקבר בכבוד". היא הוסיפה שאינה "מקשיבה לדובר העיתונות של הרוצח", לאחר שדובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, תייג את ההאשמות ברצח כ"חסרות שחר" ו"חצופות".

משתמשי X רבים הביעו זעם רב על השעייתה של נבלנאיה. "מה יש לפוטין על מאסק?", שאל אחד מהם. אחרים טענו שמדובר בהוכחה נוספת לכך שמאסק תומך ברוסיה ובפוטין. "למה לעזאזל אילון מאסק השעה את החשבון של יוליה נבלנאיה?", שאל משתמש נוסף. "נמאס לי מהצנזורה של חופש הביטוי!".