בעוד רוב האנשים סובלים מבעיות נשימה בחורף בעיקר בעקבות צינון או שיעולים, גבר מפלורידה סבל מקשיים בנשימה שרק הלכו והתגברו בעקבות עשרות חרקים ששהו באפו.

העיניים אדומות בתמונות שצולמו עם פלאש? אם לא - ייתכן שאתם סובלים מבעיה חמורה
תומך בפוטין? אילון מאסק חסם את חשבונה של אלמנתו של נבלני - והסתבך

החולה האלמוני הלך לבית חולים מוקדם יותר החודש לאחר שהרגיש שפניו מתחילות לבעור. למרות שהאיש התחיל לחוות תסמינים לראשונה באוקטובר, רק לאחרונה הם הפכו רציניים.

"במשך כמה שעות הפנים שלי פשוט התחילו להתנפח, השפתיים שלי התנפחו, בקושי יכולתי לדבר", סיפר, "לא יכולתי אפילו לקום ללכת לשירותים בלי שהאף שלי יתחיל לדמם".

האיש ביקר בבית החולים בג'קסונוויל והתייעץ עם ד"ר המומחה לאוזן, אף וגרון. הרופא היה בהלם כשהביט לתוך אפו של האיש עם מצלמה. הוא ראה שם עשרות חרקים שניזונים מהאף ומחלל הסינוסים - חלקם גדולים לפחות כמו קצה הזרת שלו.

"ידעתי שהוא בצרות גדולות, הייתה שחיקה שהתרחשה ליד בסיס הגולגולת בסמוך מאוד לעין ולמוח שלו",  אמר הרופא. בתחילה, הוא ניסה להסיר את החרקים, שהיו בשלב הזחל, באמצעות יניקה. אבל הם היו גדולים מדי, אז הוא נאלץ לחלץ אותם אחד אחד מאפו של האיש.

"הם היו ממש מול בסיס הגולגולת שלו, ממש מתחת למוח, אילו עברו זה היה יכול להרוג אותו", אמר קרלסון. החרקים נשלחו מאז לאפידמיולוג כדי לקבוע את המינים שלהם. המטופל צפוי להחלים באופן מלא.

השאלה כיצד הזחלים נכנסו לאפו של האיש נותרה בגדר תעלומה, אך ייתכן שהבעיה נבעה מהרגלי ההיגיינה הרעים שלו בעת טיפול בדגים מתים.