אילנית רז, אחות במכבי שירותי בריאות מזה כשלוש שנים, התחילה עוד משמרת שגרתית במוקד האחיות, ולפתע קיבלה שיחה ששינתה את המשך היום שלה. "בדרך כלל אנחנו מקבלים שיחות על שפעת, שיעול ועוד כל מיני, אנחנו גם מפנים למיון במידת הצורך אבל לא ככה חשבתי שתגמר המשמרת". 

גבר מפלורידה הרגיש שאפו בוער - וזה מה שנדהם לגלות

בשיחה סיפרה אישה כי בעלה סובל מכאבים בכתף ימין שהולכים וחוזרים בשבוע האחרון, ועכשיו הם כבר בלתי נסבלים. "תוך כדי שיחת התשאול אני מבינה שיש פה משהו לא רגיל. מספר דקות אל תוך השיחה אני שומעת את האישה צועקת שהוא התמוטט. בלי להסס אני מבקשת ממנה להתחיל החייאה תוך כדי שאני מעלה את מד"א על הקו ומזניקה ניידת טיפול נמרץ", מספרת אילנית.

אילנית רז (צילום: מכבי שירותי בריאות)
אילנית רז (צילום: מכבי שירותי בריאות)

בזמן האירוע ובשיתוף מד"א, אילנית מבינה כי יש מכשיר דפיברילטור ברחוב הסמוך ותוך כדי שהאם מבצעת החייאה, הבן שלה לוקח את הנייד כדי להמשיך לתפעל את האירוע ורץ להביא את המכשיר.

הבנת האירוע ותפעולו בצורה מהירה ע"י אילנית הצילו את חייו של החבר. "יום אחרי שחזרתי לעבודה הייתי חייבת לבדוק מה מצבו, לא הצלחתי לישון בלילה. חייגתי לאשתו ושאלתי לשלומו, היא סיפרה כי עבר צנתור והוא בסדר. התרגשתי מאוד יחד איתם. לא האמנתי שבשיחת טלפון מרחוק אני יכולה להציל חיים", היא אומרת.

ליאור אלהרר מנהל מרחב יבנה אמר: "אנו גאים בדרך שבה פעלה אילנית, היה כאן תפעול מהיר ומקצועי שהציל את חייו של המטופל. מכבי עושה את מירב המאמצים כדי לספק מעטפת שירותים רחבה בכל שעות היממה. ישנו מסר חשוב במקרה הזה והוא הבנת החשיבות של הכשרה להחייאה בסיסית והימצאותו של דפיברילטור בהישג יד".