אישה ש"חזרה מהמתים" הדהימה השבוע את החוקרים. עובדי חדר המתים בבית החולים הכללי בסן חואן דה דיוס שבגואטמלה נדהמו לגלות שמטופלת אלמונית, שהוכרזה כמתה לאחר שלא הראתה סימנים של פעילות נשימתית או מוחית, החלה לפתע לזוז בתוך שק הגופות. 

גבר מפלורידה הרגיש שאפו בוער - וזה מה שנדהם לגלות

לפי דיווח ב"מירור", אלו מיהרו להזעיק את הרופאים והיא אושפזה מחדש בחדר המיון. עם זאת, למרות מאמצי החייאה, המטופלת לא הראתה סימנים חיוניים והיא הוכרזה כמתה בפעם השנייה והאחרונה. בית החולים שלח את תמיכת הצוות למשפחתה על "התקופה הקשה העומדת בפניהם". לא ברור אם האירוע נחקר על ידי הרשויות.

דובר בית החולים אמר כי הצעירה הגיעה לראשונה ב"מצב רעוע" והראתה סימנים של "תת תזונה חמורה". הוא ציין כי הייתה לה היסטוריה רפואית של התקפים ושיתוק מוחין. הדובר הוסיף: "לאחר 30 דקות של מאמצים רפואיים, היא הוכרזה כמתה וגופתה הועברה לחדר המתים כחלק מהפרוטוקול שנקבע".

בעקבות התקרית, אחד המקומיים אמר: "מערכת הבריאות בגואטמלה היא פשוט זוועה". אחר הגן על מערכת הבריאות במדינה והוסיף: "חיי ניצלו על ידי רופאים בבית החולים סן חואן דה דיוס. קיבלתי טיפול מצוין בטיפול נמרץ שלהם".

מוקדם יותר השנה, ה"מירור" דיווח על כמה טענות שהועלו על ידי אנשים שאמרו שהם חזרו מרגע מותם. הדברים נאמרו ב-Reddit, ואחד מהם אמר שהוא חש "שלווה ואושר מוחלטים".

אחר סיפר על "תחושה אוורירית של ריחוף. אני חי חיים מאוד לחוצים. דמיינו לעצמכם לגלות שהאדם שהתאהבת בו מגלה שיש לו את אותן רגשות כלפיכם, ושזמן קצר לאחר מכן זכיתם בלוטו. זו הייתה התחושה שהייתה לי. מעולם לא פחדתי מהמוות לאחר מכן, ואני מרגיש הקלה כשאני שומע על אנשים שמתים לאחר שסבלו ממחלה".

משתמש אחר הוסיף: "הלב של אבא שלי עצר כשהוא קיבל התקף לב והיה צריך להחזיר אותו לחיים. הוא שמר את עותק הנייר של מוניטור הלב שהראה קו שטוח. הוא אמר שהוא חש תחושת שלווה עצומה, שהוא מעולם לא הרגיש לפני כן".

משתמש שלישי כתב: "כמעט טבעתי, והרגשתי אותו דבר. שלווה עצומה לכמה שניות. זו התחושה". עם זאת, אחרים אומרים שבן משפחה שנפטר בירך אותם כשהם נפטרו, והעניק להם את הנחמה הדרושה להם בנשימותיהם האחרונות.