כוכב הרשת ליאור משיח, שמוכר בקרב הגולשים בתור הטיקטוקר שצועק "מי הכין את ההמבורגר הזה?", העלה השבוע לדיון ברשתות החברתיות את נושא הטיפים במסעדות.

את הסרטון שלו ברשת החברתית TikTok הוא פתח במשפט: "טיפ אני לא משאיר כי אני נגד להשאיר טיפים". הוא המשיך: "אני לא מאמין בזה. אני חושב שזה הפך להיות מוסכמה חברתית שלנו פה בישראל, שאנחנו משאירים אבל אנחנו לא חושבים. הרבה פעמים בהרבה מקומות המעסיק לוקח 20% מהטיפ של העובדים, והעובדים לא מקבלים את השכר הראוי שהם צריכים לקבל מהמעסיק כי הוא מסתמך על הטיפים".

@lior_mashiach רוצים חלק ב׳? #מיהכיןאתההמבורגרהזה? #טיפ #מוסכמהחברתית #ליאורמשיח @zach ♬ original sound - ליאור משיח 🍔

משיח המשיך: "אני חושב שאם הוא מביא עובדים לעסק, הוא צריך לפרנס אותם. אני לא צריך, עם המחירים המופקעים שיש בארץ. אם אני יושב בבית קפה לארוחה זוגית ומשלם 140 שקלים, אני צריך להשאיר גם טיפ". המראיין השיב לו: "אנשים הולכים למלצר בשביל להרוויח טוב, ואין מה לעשות, זה נוהל בארץ וכולם משאירים טים, הרי רשום לך 'לא כולל שירות' ".

הטיקטוקר ענה: "מה זאת אשמתי שזאת המשכורת? הבעלים החליט לפתוח מסעדה, הוא לוקח לי מחיר מופקע. המבורגר עולה היום בארץ משהו כמו 85 שקלים. אז שידאג למשכורות הולמות לעובדים שלו, זה לא חוקי לא לשלם להם משכורת. אם כולנו לא נשאיר טיפ - יעלו את המשכורות למלצרים או שלא יהיו מלצרים".

המראיין אמר: "אתה שוכח שהמדינה יקרה, החשמל יקר, השכירות יקרה, לא סתם דורשים את המחירים האלה". משיח סיכם: "עדיין, יש גבול לכמה אני יכול לשלם על ארוחה אחת. לא מספיק ששילמת 100 שקלים לאדם על המבורגר וקולה או בירה? גם טיפ? לא מאמין במוסכמה הזו. אני לא משאיר טיפים. אחיות בבתי חולים עובדות הרבה יותר קשה ממלצרים במשמרות של 26 שעות. מישהו משאיר להן טיפ? אז במה המלצרים שונים? תסבירו לי".