בעקבות אזהרות חוזרות ונשנות, עיריית איסטנבול נוקטת בצעדים מקדימים כדי להתמודד עם האסון הפוטנציאלי. בין הצעדים הנשקלים: חיזוק תשתיות קריטיות כמו רשתות גז טבעי, מי שתייה, רכבת תחתית ומנהרות.

מומחים מדגישים כי אין מנוס מרעידת אדמה באיסטנבול וכי היערכות של הממשלה תסייע בבלימת ההשלכות שלה. ההכנות עשויות לכלול שיקום מבנים ישנים, פינוי מבנים רעועים והכנת מקלטים. מומחים גיאולוגים טורקים טרם הצליחו לשער מהו המועד מדויק לרעידת האדמה, אך הם מסכימים פה אחד כי היא בלתי נמנעת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הבאזר באיסטנבול, טורקיה  (צילום: TGA)
הבאזר באיסטנבול, טורקיה (צילום: TGA)

לדבריהם, חשוב שהממשלה תנקוט בצעדים הכרחיים כדי להתכונן לאסון, לרבות הכנת צוותי חילוץ רפואיים, הבטחת שירותי בריאות וציוד סיוע הומניטרי. בנוסף, יש להעלות את המודעות בקרב האוכלוסייה להתמודדות עם אסון טבעי פוטנציאלי ללא פאניקה. הבטחות בנוגע להיערכות לרעידת האדמה הקרובה צפויות להיות חלק מרכזי בבחירות לראשות עיריית איסטנבול שיתקיימו בסוף חודש מרץ הקרוב.

מומחים גיאולוגים מדגישים כי ים מרמרה לא חווה רעידת אדמה מאז 1766, וכי מדובר בפער סיסמי שצפוי להשתחרר בקרוב. על פי ההיסטוריה, בכל פעם שההעתק הצפון אנטולי גרם לרעידת אדמה, האזור המערבי שלו הפך למוקד לרעידה הבאה.

מומחים קוראים לרשויות לחזק את התשתיות באיסטנבול כדי שיוכלו לעמוד בפני אסון הטבע הצפוי. לדבריהם, יש להכין את רשתות הביוב, מי השתייה, הגז הטבעי, המנהרות, הרכבות התחתיות והכבישים באיסטנבול לקראת האסון.