אנחנו מבצעים לא מעט פעולות יומיומיות מבלי להבין את הסכנות שהן טומנות בבריאות שלנו. אחת החשובות שבהן היא הכנת מזון וצריכתו לאורך יומיים.

אחד המאכלים הנפוצים שאנו נוטים להכין, לשמור במקרר ולחמם מחדש למחרת הוא האורז. עם זאת, המידע המצורף עשוי לגרום לנו להפסיק עם ההרגל הזה. ד"ר מרוה אל-זין, טוקסיקולוגית וחברה באיגוד האמריקאי, אישרה כי חימום חוזר של אורז הוא הרגל מסוכן ולא בריא.

אורז (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
אורז (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

היא הסבירה בסרטון שהעלתה לאינסטגרם, כי מחקר יפני ישן משנת 1921 הדגיש את הסכנה שבחימום מחדש של אורז שהוכן 24 שעות קודם לכן או יותר, ואף חוקק חוק שאסר על מסעדות לעשות זאת. המחקר גילה מחלה בשם "Cardiacberiberi" שפגעה בבריאות הלב של הנדבקים בה. לאחר בדיקות נרחבות, התברר כי הסיבה למגפה הייתה סוג של עובש שצומח על אורז לאחר 24 שעות מרגע הכנתו, בין אם הוא במקרר או מחוצה לו.

אורז (צילום: אינג'אימג')
אורז (צילום: אינג'אימג')

המומחית שוב הזהירה מפני ההרגל הזה, והדגישה את הצורך להימנע ממנו כדי לשמור על הבריאות. חשוב לציין שאכילת אורז לבן בכמויות מוגבלות אינה מזיקה, להיפך, היא מעניקה לגוף יתרונות רבים. עם זאת, צריכה של כמויות גדולות ממנו תוביל לנזקים כמו רמות גבוהות של סוכר בדם ובעיות במערכת העיכול.

לסיכום, חימום חוזר של אורז לאחר 24 שעות עלול להיות מסוכן לבריאות. עדיף תמיד לבשל אורז בכמות שתיאכל באותו היום, או לשמור שאריות במקרר למשך יום לכל היותר.