גארדן לודג' ("Garden Lodge"), ביתו לשעבר של סולן להקת קווין, פרדי מרקורי, הוצע לראשונה למכירה מאז מותו ב-1991 במחיר העולה על 38 מיליון דולר, כך על פי הודעה מחברת התיווך.

מרקורי הוריש את נכס זה בלונדון, שהיה בבעלותו מאז שנות ה-80, לארוסתו לשעבר, מרי אוסטין. במשך שלושת העשורים הבאים, אוסטין שמרה באהבה על הבית ועל תכולתו, ושימרה אותו כמעט באותו המצב בו שמר עליו מרקורי - כלומר, הקונה יכול לקבל קפסולת זמן בתולית, לכאורה, ופיסה גדולה של היסטוריה הקשורה לאחד השמות הגדולים ביותר במוזיקה.

"הבית הזה היה תיבת הזיכרונות המפוארת ביותר, בגלל שיש בו כל כך הרבה אהבה וחום בכל חדר", אמרה בת זוגו לשעבר של מרקורי לניו יורק פוסט. "זה היה תענוג לגור בו ויש לי כאן הרבה זיכרונות נפלאים. עכשיו כשהוא ריק, אני נזרקת בחזרה לפעם הראשונה שראינו אותו". היא המשיכה: "מאז שפרדי ואני עברנו דרך הדלת הירוקה המפורסמת, זה היה מקום של שלווה, בית אמן אמיתי, ועכשיו הגיע הזמן להפקיד את תחושת השלווה הזו לידי הדייר הבא".

ממוקם בשכונת קנסינגטון האמידה, שימש המעון הזה כמקום מקלט עבור הכוכב המנוח, שנולד בשם פארוך בולסרה. הוא נפטר בגיל 45 מסיבוכים הקשורים לאיידס. מרקורי נתקל בנכס ב-1980, ורכש אותו מיד. נלהב מהסיכוי לעצב מחדש את הבית, הוא פנה לאדריכל הפנים והמעצב רובין מור אד, כדי להגשים את החזון שלו. שיתוף פעולה יצירתי זה, תחת ניהולו האמנותי של מרקורי, הניב תוצאות יוצאות דופן, כך לפי הדיווחים.

פרדי מרקורי וג'ים האטון צילום  (צילום: flickr)
פרדי מרקורי וג'ים האטון צילום (צילום: flickr)

בשנה שעברה סימנה את סוף עידן, כאשר אוסטין החליטה להיפרד מהרכוש, והציגה סדרת מכירות בסותבי'ס תחת הכותרת "פרדי מרקורי: עולם משלו", שהציגה את האוספים שלו. האירוע משך קהל עולמי של למעלה מ-140,000 מבקרים, עם 41,800 הצעות שהוגשו על 1,406 פריטים מרוכשים מהממלכה המאוחדת, צפון אמריקה, גרמניה, איטליה, יפן, אוסטרליה, מקסיקו, ברזיל ועוד 50 מדינות.

פאדי דרינג, ראש מחלקת מכירות היוקרה העולמית ושותף של משרד Knight Frank's Private Office הוסיף: "המכירה של Garden Lodge מציגה הזדמנות חד פעמית לרכוש נכס משמעותי בשילוב עם חתיכה של היסטוריה תרבותית, ביתו האהוב של אייקון", כך לפי הניו יורק פוסט.

"לאחר שנשמר בקפידה, באהבה ובכבוד במשך שלושת העשורים האחרונים, אנו צופים שהמוצא יוצא הדופן של הנכס יהיה מושך להפליא לקונים ברחבי העולם. בלי קשר למורשת של הבית, נדיר מאוד שבתי מגורים שלא שופצו בקנה מידה כזה, הממוקמים באזור יוקרתי, מגיעים לשוק, אז זה בהחלט סיכוי מרגש עבור כל רוכש עתידי", סיכם דרינג.