שרה נאלי, תושבת אירלנד בת 24, סבלה מעייפות, כאבי בטן וגב במשך שנתיים לפני שהתגלה הגורם האמיתי לתסמיניה. באוקטובר 2022, לאחר מספר ביקורים אצל רופא המשפחה, אושפזה שרה בבית החולים כשהרופאים חשדו בדלקת שתן.

בדיקות הדמיה שגרתיות גילו גידול סרטני אלים בשחלה, שהתפשט לשחלה השנייה ולרירית הבטן. כתוצאה מכך, נאלצה שרה לעבור כריתת רחם מלאה, כלומר כריתה של כל איברי הרבייה שלה. "נאמר לי שאם הגידול היה מתגלה מוקדם יותר, הטיפול היה קל יותר והיו עשויים להציל את מערכת הרבייה שלי," כתבה נאלי. "כעסתי כל כך ונותקתי חסרת אונים".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sarah Nally‎‏ (@‏‎sarahnallyy‎‏)‎‏

הניתוח הקיצוני, שהותיר את שרה ללא יכולת ללדת באופן טבעי, גם הכניס אותה לגיל מעבר מוקדם. כיום, כשנתיים לאחר האבחון, שרה נמצאה נקייה מסרטן, אך עדיין חיה בחשש מתמיד מהישנות המחלה. הסיכון לחזרה, לפי הרופאים, עומד על 80%. "בכל פעם שהטלפון מצלצל, אני תוהה אם זו שיחה מבית החולים שתודיע לי שמצאו משהו בבדיקות," סיפרה ל-The sun הבריטי.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sarah Nally‎‏ (@‏‎sarahnallyy‎‏)‎‏

כדי להפחית את הסיכוי להישנות הסרטן, היא נוטלת תרופות מדכאות הורמונים, אך הן מחריפות את תסמיני גיל המעבר שלה לרבות כאבי עצמות עמוקים, עייפות, נשירת שיער, עלייה במשקל ודיכאון. בספטמבר 2023 נאלי חזרה לעבוד כמרצה באוניברסיטת לימריק והמשיכה את לימודי הדוקטורט שלה.

מאז האבחון, היא משתמשת ברשתות החברתיות להעלאת המודעות לתסמינים של סרטן השחלות וצוואר הרחם. כמו כן, היא קוראת לקהילה הרפואית להתייחס ביתר רצינות לבריאות האישה. "אני חושבת שיש תפיסה שנשים לא צריכות להתלונן על בעיות הקשורות לבריאות הנשית - צריך פשוט לסבול בשקט. אבל אני מסרבת לקבל את זה מאז", סיכמה.