חברת התעופה הלאומית של סרי לנקה, הטילה את האשמה ביום שלישי על חולדה אחת קטנה שגרמה לקרקוע אחד ממטוסי האיירבוס שלה למשך שלושה ימים, עיכוב שגרר אחריו גל של עיכובים נוספים בטיסות. התקרית המוזרה עוררה חששות בקרב משקיעים פוטנציאליים, אותם מקווה החברה למשוך על מנת לצאת מהמשבר הכלכלי הקשה בו היא נמצאת.

החולדה אותרה ביום חמישי האחרון במהלך טיסה של סרי לנקן איירליינס מהעיר לאהור שבפקיסטן. המכרסם התרוצץ ונעלם, וגרם לחברה לבצע בדיקות מקיפות ויסודיות ולוודא שלא נגרם נזק לחלקים רגישים במטוס. לפי דובר מטעם החברה, המטוס חזר לפעילות סדירה, אך העיכוב שנגרם כתוצאה מהתקרית השפיע על לוחות הזמנים של טיסות רבות אחרות. "המטוס נעצר למשך שלושה ימים בקולומבו", ציין הדובר, "ולא הייתה אפשרות שימריא שוב לפני איתור החולדה", שנמצאה לבסוף ללא רוח חיים.

עכברוש (צילום: אינג'אימג')
עכברוש (צילום: אינג'אימג')

חברת התעופה, שספגה הפסדים מצטברים של 1.8 מיליארד דולר עד סוף מרץ 2023, מתמודדת גם עם מחסור במטבע חוץ הדרוש למימון תיקוני מנועים חיוניים. כתוצאה מכך, שלושה מתוך 23 המטוסים של החברה מצויים בקרקוע מזה למעלה משנה. ניסיונותיהן של ממשלות סרי לנקה למכור את החברה לא צלחו עד כה, ואחת מהן אף הורידה את מחיר המכירה לדולר סמלי אחד, אך ללא הועיל.

שר התעופה, נימל סיריפאלה דה סילבה, הביע חשש כי תקרית החולדה עלולה להוריד את "מספר המשקיעים המצומצם" שעדיין מעוניין לרכוש את החברה. קרן המטבע הבינלאומית רואה בחברת התעופה - כמו גם במפעלים ממשלתיים אחרים - נטל כבד על תקציב המדינה, והעניקה לסרי לנקה הלוואה בסך 2.9 מיליארד דולר לאורך ארבע שנים.