החודש עלו מחירי החשמל בישראל ב- 2.6% וזו בהחלט סיבה מספיק טובה לרתום את כל בני הבית לחיסכון בהוצאות חשבון החשמל. מצב נתון נוסף הוא שאנחנו עדיין בימי החורף ורוב בני הבית נמצאים בבית ברוב שעות היום ובמיוחד בסופי השבוע - מה שמוביל לשימוש תכוף במוצרי חשמל הביתיים. כדי לסייע לכם לחסוך ולו במעט בהוצאות החשמל, קבלו שש דרכים חשובות ופשוטות לחיסכון בצריכת החשמל שלכם. 

במילה אחת: רפורמה

מסקר שיזמה חברת "אמישראגז" עולים נתונים מעניינים: 52% מהישראלים לא שמעו על רפורמת החשמל בישראל ועל האפשרות לעבור לספק חשמל חדש שיוזיל את חשבונותיהם במאות אחוזים. חוסר הידיעה בקרב הציבור מביא לכך שרק 26% מהצרכנים בישראל שוקלים לעבור לספק חשמל אחר בעקבות הרפורמה. עוד מעלה הסקר כי החסם העיקרי הוא היעדר מונה דיגיטלי חכם שמונע מהם את המעבר לספק חשמל אחר ואת האפשרות לחסכון כספי גדול (ל-34% אין מונה חכם).

מונה חשמל (צילום: פרטי)
מונה חשמל (צילום: פרטי)

רפורמת החשמל בישראל יצאה לדרך בינואר 2023 לאחר תהליך חקיקה ארוך שבו הוחלט על יישום שינוי במשק החשמל במדינה. הרפורמה פתחה את שוק החשמל לתחרות, כך שחברות פרטיות נוספות מלבד חברת החשמל יוכלו לשמש כספק חשמל לצרכנים. משמעות המהלך היא חיסכון שיכול להגיע עד מאות שקלים בחודש למשקי הבית ואלפי שקלים בשנה. מחפשים פתרונות יומיומיים להפחתת צריכת החשמל? המומחים של מותג מוצרי החשמל Beko מגלים דרכים נוספות שיסייעו לכם להפחית את חשבון החשמל שלכם בכמה פעולות פשוטות. 

• השתמשו בתוכניות חסכוניות במכונת הכביסה

 השתמשו בתוכנית חסכונית של 30 מעלות כאשר אתם מכבסים בגדים עדינים. עיקר צריכת החשמל בעת הפעלת מכונת הכביסה נובעת מחימום המים. לכן, אם תכבסו את הבגדים בתוכנית של 30 מעלות תחסכו משמעותית בצריכת החשמל. באופן כללי רצוי להפעיל את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה אך אם אתם מתכוונים לכבס פריטים בודדים, מומלץ לבחור בתוכנית של 'חצי מכונה' או בתוכנית מהירה. 

השתמשו בתכנית חסכונית במכונת הכביסה (צילום: אינג'אימג')
השתמשו בתכנית חסכונית במכונת הכביסה (צילום: אינג'אימג')

• השתדלו לאפות בשעות קרירות יותר  

כשכל בני הבית נמצאים בבית ברוב שעות היום ובייחוד כשיש ילדים קטנים בבית, מוצרי החשמל במטבח עובדים במרץ מארוחה לארוחה, וכאשר התנור פועל שעות נוספות, הוא הופך למעשה למקור חום שיכול להשפיע על הטמפרטורה במטבח או בחללים הקרובים לו. תנור שעובד שעות נוספות עלול לגרום למזגן לעבוד קשה יותר ולצרוך יותר אנרגיה על מנת לקרר את הבית כנדרש. בכדי לחסוך בצריכת החשמל, מומלץ לכבות את המזגן בזמן האפייה או לאפות בשעות הקרירות יותר בהן המזגן אינו פועל כלל, כך שהתנור אף יוכל לחמם את החלל בימים קרים במיוחד ובכך גם למנוע מכם להדליק מפזר חום או רדיאטור. 

• חדשו את דוד המים שלכם

אנחנו כבר בשיאו של חודש פברואר והטמפרטורות עדיין נמוכות בבקרים ובמהלך הערב. מערכת חימום מים ביתית (דוד חשמל) שנמצאת בשימוש למעלה מ-10 שנים מאובזרת בטכנולוגיה מיושנת וזה בדיוק הזמן להתחדש. מערכות החימום החדשות שמוצעות היום בשוק מתקדמות יותר וחסכוניות יותר – התייעצו עם איש מקצוע מוסמך.

• נתקו או כבו את המכשירים החשמליים שאינם בשימוש

במהלך היום, אין סיבה שחלק ממכשירי החשמל יהיו מחוברים ויגזלו אנרגיה וכסף. שימו לב לכבות או להוציא מהשקע במידת האפשר את כל מכשירי החשמל שאינם בשימוש במהלך הלילה או כשאתם מחוץ לבית.

• הפעילו את מדיח הכלים רק כשהוא מלא

בכדי להפחית את צריכת החשמל וגם את צריכת המים, הפעילו את המדיח רק כאשר הוא מלא והקפידו לבחור בתוכנית חסכונית. ברוב מדיחי הכלים החדישים יש תוכניות Eco או תוכניות חסכוניות המאפשרות הפעלה לחצי מהזמן. תאמינו או לא, התוצאות שתקבלו יהיו מרשימות בניקיון הכלים כמו גם בצמצום צריכת החשמל שלכם.

מדיח כלים (צילום: אינגאימג')
מדיח כלים (צילום: אינגאימג')

• שימוש חסכוני גם במייבש כביסה

ראשית, השתדלו לנצל ימים שמשיים כדי לייבש את המגבות על חבל התלייה. כידוע, מגבות דורשות יותר זמן ייבוש ולכן הן מצריכות שימוש ארוך יותר במייבש הכביסה בהשוואה לבגדים. כמו כן, הקפידו לנקות את הפילטר של מייבש הכביסה לאחר כל הפעלה או שתיים לפחות. כאשר הפילטר מלא בסיבים צריכת אנרגיה תהיה גבוהה יותר בשל מעבר לקוי של אוויר ושחיקה של רכיבים נוספים המכבידים על גוף החימום. פשוט שלפו את הפילטר ממקומו, שטפו אותו במים והחזירו לאחר ייבוש.