מומחי שינה חלוקים בדעותיהם לגבי התזמון האידיאלי לשתיית קפה. ד"ר דבורה לי, רופאה מבריטניה, מציעה לדחות את הקפה הראשון מאחר שרמות הקורטיזול, הורמון המגביר ערנות וריכוז, נמצאות בשיאן כאשר אנו מתעוררים.

לדבריה, שתיית קפה מוקדם עלולה לפגוע במערכת החיסון ולהפחית את הרגישות לקפאין בטווח הארוך. היא ממליצה לחכות לפחות 45 דקות לאחר ההתעוררות או לשתות קפה באמצע-עד סוף הבוקר, כאשר רמות הקורטיזול יורדות.

מתי לשתות את הקפה בבוקר? צילום: אינג'אימג')
מתי לשתות את הקפה בבוקר? צילום: אינג'אימג')

מומחית שינה אחרת, ד"ר וונדי טרוקסל, טוענת שאין מחקרים מדעיים המראים הבדל בערנות בין שתיית קפה מוקדם בבוקר לבין המתנה. היא ממליצה להתנסות ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר עבור כל אחד. לדבריה, עבור אנשים מסוימים עדיף לשתות קפה לאחר כוס מים בבוקר, בעוד שאחרים מעדיפים את הטקס של שתיית קפה קודם, מיד לאחר ההתעוררות.

זמן מחצית החיים הממוצע של קפאין הוא בסביבות שש שעות, על פי טרוקסל, אך הוא יכול להישאר בגוף עד 10 שעות. "בהתחשב בכך שקפאין הוא ממריץ, הוא יכול לשבש בעוצמה את השינה אם הוא נצרך מאוחר מדי ביום", היא אמרה.

לסיכום, אין תשובה חד משמעית לשאלה מתי לשתות קפה בבוקר. חלק מהמומחים ממליצים לחכות, בעוד שאחרים טוענים שזה עניין של העדפה אישית. חשוב לזכור כי צריכה מופרזת של קפה או שתייתו בשעות מאוחרות עלולה לגרום לתופעות לוואי שליליות.