עוף הוא מרכיב אהוב ומרכזי בתזונה של רבים מאתנו, אבל האם אפשר לחמם אותו שוב לאחר הבישול? חדשות טובות: התשובה היא כן - אבל לא לאורך זמן.

לפי המאמר שפורסם ב-The Sun הבריטי, חשוב מאוד לוודא שהעוף מחומם היטב עד לטמפרטורה פנימית של 75 מעלות צלזיוס לפחות כדי למנוע הרעלת מזון. חימום יתר עלול לייבש את העוף ולפגוע בטעמו, אז חשוב לעקוב אחר התהליך. בנוסף, רצוי לא לאכול עוף שעמד במקרר יותר משלושה ימים.

האם מותר לחמם עוף שוב ושוב? (צילום: אינג'אימג')
האם מותר לחמם עוף שוב ושוב? (צילום: אינג'אימג')

כמה פעמים אפשר לחמם עוף?

ניתן לחמם עוף מספר פעמים, כל עוד הוא מגיע לטמפרטורה פנימית של 75 מעלות צלזיוס בכל חימום מחדש.

איך מחממים עוף מבושל?

- בתנור: חממו את התנור מראש. יבשו את העוף ומרחו עליו מעט שמן לפני החימום. חממו עד שהטמפרטורה הפנימית מגיעה ל-75 מעלות צלזיוס למשך שתי דקות לפחות.

- במיקרוגל: חממו בעוצמה גבוהה למשך שלוש דקות לפחות ועצרו את החימום באמצע כדי לערבב את העוף ולוודא חימום אחיד. חתכו את העוף לחתיכות קטנות יותר כדי להבטיח חימום מלא.

על הכיריים: חממו מחבת עם מעט שמן, הוסיפו את העוף וטגנו אותו כשהוא מכוסה למשך חמש דקות תוך כדי ערבוב. ניתן להוסיף מעט מים או ציר עוף למניעת יובש.

- חימום עוף מופשר: ניתן לחמם שאריות של עוף מבושל שהוקפא לאחר בישול מלא. חשוב לא להפשיר בשר קפוא, כולל עוף, ולבשלו לפני הקפאה חוזרת.

לסיכום, ניתן לחמם עוף מבושל בבטחה מספר פעמים, כל עוד הוא מגיע לטמפרטורה פנימית של 75 מעלות צלזיוס בכל חימום מחדש. הקפדה על כללי הבטיחות במזון תמנע הרעלות.