בריאיון ל"טלגרף", חשפה מנהיגת בית הנבחרים בבריטניה, פני מורדנט, כי היא החליטה למכור את שמלתה האייקונית מטקס הכתרת המלך צ'ארלס השלישי.

השמלה הבולטת בגוון ירקרק-כחלחל והשובל העגול גרמו לה להיות אחת מהדמויות המרכזיות בטקס שנערך בחודש מאי האחרון. מורדנט בת ה-50, אמרה כי היא לא תוכל ללבוש את השמלה שוב מכיוון שהיא הפכה לכל כך מזוהה ומוכרת. במקום זאת, היא תמכור אותה כדי לממן פרויקטים בעירה פורטסמות' שם היא משמשת כחברת פרלמנט.

השמלה המיוחדת, שעלותה 1,200 ליש"ט (כ-5,460 ש"ח) עוצבה במיוחד על ידי מותג האופנה Safiyaa המועדף על ידי הנסיכה מוויילס, קייט מידלטון. הכובע נרכש מבית האופנה ג'יין טיילור. שני הפריטים עוצבו בעבודת רקמה מפוארת של בית האופנה Hand & Lock שנוסד ב-1767 ועובד עם משפחת המלוכה ומותגי אופנה גדולים.

מורדנט הסבירה שהיא רצתה שמלה שתשלב בין מראה היסטורי לצבאי, אך גם תתאים לקבינט הממשלתי המודרני. "חשבתי שמעיל עם שובל יעבוד היטב. יש לו קצת מראה היסטורי מלכותי, אבל גם רמז צבאי", אמרה ל"טלגרף". כמי שעבדה עם מועצת האופנה הבריטית לקידום קריירות בתעשיות היצירתיות, בת ה-50 מודעת ליכולת של תעשיית האופנה לקדם עובדים, ובמיוחד נשים.

במהלך כהונתה כשרת החוץ לפיתוח בינלאומי, מורדנט תמכה בארגון אידן שמלמד נשים בדרום מזרח אסיה, שניצלו מסחר בבני אדם, לעצב ולייצר תכשיטים. היא אף שלחה את אחת מהשרשראות למייגן מרקל באחת מהתקופות הקשות בחייה, במטרה להראות לה את ההזדמנויות שהיא יכולה לנצל בעתיד. עם זאת, מרקל לא הגיבה להצעתה.