רוברטו פדרירה בן ה-70, הוא פנסיונר ברזילאי המתגורר בעיר באהיה. באופן מפתיע, הוא טוען שלא טעם טיפת מים במשך חצי יובל - במקום זאת, הוא שותה אך ורק קולה. לדבריו, הוא אפילו בלע את התרופות שלו עם כוס של קולה כשאושפז בעבר כשחלה בנגיף הקורונה.

מדענים הזהירו: זה מה ששתי פחיות של קולה בשבוע עלולות לגרום לכם

סרטון שמציג את פדרירה יוצק קולה מעל קערית הגלידה שלו - הנשנוש האהוב עליו - הפך לוויראלי ברשת וצבר מיליוני צפיות. בראיון עם כלי התקשורת המקומיים, הוא אמר: "לא שתיתי מים במשך 50 שנה. אני לא אוהב מים. כל הרופאים שאליהם הגעתי ממליצים על שתיית מים, אבל התווכחתי על כך עם הקרדיולוג ואנדוקרינולוג שלי. אפילו את התרופות שלי אני לוקח עם קולה. שום דבר עם מים, אפילו לא טיפה".

פדרירה הסביר כי הוא מעדיף כעת קולה זירו, שיצאה לשוק בשנת 2005, וכי קודם לכן שתה קולה רגילה. בן דודו, ז'ואאו ויקטור פאישאו בן ה-27, אמר לתקשורת המקומית: "זה עשוי להישמע בלתי אמין למי שלא מכיר אותו, אבל ככל שאני זוכר, הוא שותה רק קולה, אפילו עם גלידה".

משפחתו סיפרה כי למרות התזונה החריגה שלו, הוא הצליח להתגבר על נגיף הקורונה ומעולם לא חלה במחלה חמורה כלשהי. ויקטור הוסיף: "הוא פשוט מעדיף לשתות את המשקה הממותק הזה, אבל הוא שומר על עצמו. הוא הולך לכל הרופאים ולוקח את כל התרופות בזמן".

קוקה קולה (צילום: משרד הבריאות)
קוקה קולה (צילום: משרד הבריאות)

הדיאטנית גרייסי פורלנטו אראס, הזהירה בריאיון לתקשורת המקומית כי משקאות קלים אינם יכולים להחליף את המים. לדבריה: "קולה או אפילו סודה אינם תחליף למים, לא משקאות קולה קונבנציונליים ולא משקאות קולה ללא סוכר. המשקאות הללו עשירים בסוכר ובתוספים, בעלי ערך קלורי גבוה וגורמים לעלייה במשקל, ובכך מגבירים את רמות הגלוקוז בפלזמה ומגדילים את הסיכון לסוכרת ומחלות כרוניות אחרות".

למרות התזונה הבלתי שגרתית והמסוכנת כביכול של פדרירה, עובדת היותו חי וקיים היא עדות לכך שלעתים, יוצאים מן הכלל קיימים בטבע.