נוסעים שהיו בטיסה של אלסקה איירליינס, הגישו תביעה חסרת תקדים בסך מיליארד דולר נגד חברת התעופה ויצרנית המטוסים בואינג, בעקבות תקלה חמורה שארעה במהלך הטיסה בתחילת השנה. לטענתם, חייהם השתנו ללא היכר כתוצאה מהאירוע הטראומטי.

אימה בטיסה: המטוס המריא - ואז החלון עף מהמקום | צפו בתיעוד

אמנדה סטריקלנד ובן זוגה קייל רינקר היו בדרכם לאונטריו, קליפורניה, ב-5 בינואר, כאשר תקלה חמורה בפאנל המטוס התרחשה ממש ליד מושביהם. הם, יחד עם נוסע נוסף, תובעים כעת פיצוי עתק משתי החברות בטענה לפגיעה פיזית ונפשית קשה. "לא עבר יום אחד מאז אותו אירוע שלא חשבנו עליו", סיפרה סטריקלנד, וציינה כי חייהם השתנו מקצה לקצה מאז אותה טיסה גורלית.

הפאנק התנתק ממקומו לאחר ההמראה (צילום: רויטרס)
הפאנק התנתק ממקומו לאחר ההמראה (צילום: רויטרס)

מטוס הבואינג 737 מקס 9 (צילום: רויטרס)
מטוס הבואינג 737 מקס 9 (צילום: רויטרס)

השניים ישבו בסמוך לנער בן 15 שחולצתו נקרעה מעליו כאשר חלק מהפאנל התנתק ממקומו במהלך הטיסה, ורוחות חזקות חדרו פנימה. לטענתם, הקור המקפיא והרעש הבלתי נסבל גרמו להם לאבד תחושת זמן ומקום, והם נותרו חבוקים זה בזה, ממתינים לנחיתה בחרדה גוברת. "האירוע היה כל כך אינטנסיבי", העידה הנוסעת. "לא הצלחנו לשמוע דבר מלבד את רעש האוויר הסוער".

עורך דינם של התובעים, ג'ונתן ג'ונסון, הדגיש כי היו סימני אזהרה מקדימים לפני ההמראה. "היו מספר התראות בנוגע ללחץ האוויר במטוס זה של אלסקה, ואף עלתה טענה כי הוא כלל לא היה כשיר לטיסה מעל הים". ג'ונסון הוסיף וטען כי ייתכן שבואינג נושאת באחריות חלקית בשל העובדה שהיא משתמשת בקבלני משנה לייצור חלקים מסוימים. "ייתכן שחלקים אלו לא עומדים בסטנדרטים המחמירים של בואינג", אמר.

אלסקה איירליינס (צילום: רויטרס)
אלסקה איירליינס (צילום: רויטרס)

חקירה מקיפה של התקרית העלתה כי ככל הנראה תקלה בתקע הפאנל היא שהובילה להתנתקות של חלק ממנו במהלך הטיסה בגובה 16,000 רגל. גורמים רשמיים ציינו כי מדובר היה באירוע חריג וקרוב לוודאי שטרגדיה הייתה נמנעת אלמלא שני המושבים הסמוכים היו ריקים באותו זמן.

סטריקלנד ורינקר נחושים בדעתם להביא את האחראים למקרה לדין ולמנוע הישנות של תקלות דומות בעתיד. דוברת מטעם אלסקה איירליינס מסרה לדיילי סטאר הבריטי כי החברה אינה יכולה להתייחס לתביעה משפטית התלויה ועומדת. הנושא נמצא כעת בחקירה של מועצת הבטיחות הלאומית בתחבורה, וטרם נקבע מועד לסיומה.