גבר בן 55 מסינגפור, חווה חוויה מטרידה לאחר שאכל תמנון כחלק מארוחתו. הוא החל לחוש ברע מיד לאחר מכן ופנה במהירות לבית החולים Tan Tock Seng, כך לפי הדיווחים ב-The Mirror.

בית החולים ביצע בדיקה וזיהה חסימה בוושט, צינור המוביל מזון מהפה לקיבה. בבדיקה נוספת התגלה התמנון, עם כל זרועותיו, כשהוא תקוע כחמישה סנטימטרים מהמקום בו הוושט פוגשת את הקיבה. לאחר לא מעט קשיים, הצליחו הרופאים לחלץ את התמנון בעזרת פינצטה. למרבה המזל, המטופל שוחרר לביתו יומיים לאחר מכן.

התמנון חסם את המעבר בין הוושט לקיבה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
התמנון חסם את המעבר בין הוושט לקיבה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

עוד דווח ב-The Mirror כי הרופאים ציינו כי מקרים של חסימת מזון בוושט נפוצים יחסית, אך בדרך כלל חולפים מעצמם. במקרים קשים יותר, ייתכן ויהיה צורך בטיפול אנדוסקופי או ניתוח. מקרה זה אינו היחיד בו צוותים רפואיים נתקלו בחפצים מוזרים בגוף האדם. במקרה אחר, גבר במצרים הגיע לבית החולים עם כאבי בטן ובצילום רנטגן התגלה טלפון סלולרי שלם בקיבתו.

המטופל הודה שבלע את הטלפון כחצי שנה לפני כן, אך חש בושה לבקש עזרה רפואית. הוא קיווה שהטלפון ייצא מגופו באופן טבעי, אך המכשיר נתקע בקיבתו וגרם לחסימה ולזיהומים במערכת העיכול. הניתוח להוצאת הטלפון בוצע בבית החולים האוניברסיטאי של אסואן במצרים. זהו המקרה הראשון בו נתקל בית החולים במקרה של בליעת טלפון סלולרי שלם.