קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, נוקט בענישה אכזרית כלפי אזרחים שניסו לברוח מהמדינה. על פי דיווחים, הוא שולח עריקים לאזורים בעלי רמות קרינה גבוהות ליד אתרי ניסויים גרעיניים ותחנות כוח גרעיניות, תוך סיכון חייהם. כמו כן, הוא מציע לצעירים להצטרף לכוחות העבודה באותם אתרים תמורת קיצור שירות החובה הצבאי מעשר לחמש שנים.

על פי עדותה של פליטה שעזבה את המדינה ב-2017, רמות הקרינה באזורים אלו כה מסוכנות עד שאיש אינו רוצה ללכת לשם מרצון. לכן, השלטונות שולחים לשם אסירים וכמעט כולם מתים תוך זמן קצר. היא סיפרה לרשתות הזרות כי החליטה לברוח מהמדינה לאחר ששמעה שהיא ובניה עתידים להישלח לעבוד באתרים הגרעיניים בגלל בריחתו של בעלה.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און (צילום: רויטרס)
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און (צילום: רויטרס)

בנוסף, דיווחים חדשים חשפו את קיומו של שביל חשאי המקשר בין מחנה ריכוז גדול לאתר הניסויים הגרעיניים בפונגגיה-רי. למרות שקים ג'ונג און טען שהוא החריב את האתר הזה, מומחים סבורים שהוא שוקם מחדש עבור ניסוי גרעיני נוסף. שביל הרי החבוי הזה מקרב את המחנה למרחק הליכה מהאתר, ומגביר את הסיכוי שאסירים נשלחים לעבודות כפייה שם.

מסקנת הדיווח של ארגון זכויות האדם היא שמשטרו האכזר של קים ג'ונג און עשוי לבצע ניסוי גרעיני נוסף בכל עת שיחפוץ, תוך ניצול עבודת כפייה של אסירים ואנשים אחרים שנאלצים להסתכן בקרינה מסוכנת.