טונה בשימורים היא מקור מצוין לחלבון, אך האם עדיף לצרוך טונה בשמן או במים וכיצד זה משפיע לאורך זמן? ההבדל העיקרי הוא שטונה בשמן מכילה פי ארבע יותר שומן מטונה במים, ולכן גם יותר קלוריות. וכמובן, אם אתם סופרים את צריכת הקלוריות, טונה במים היא הבחירה המועדפת.

אז מה עדיף, טונה במים או בשמן?

מבחינה תזונתית, 100 גרם של טונה בשמן מכילים 194 קלוריות, לעומת 104 קלוריות ב-100 גרם של טונה במים - כששני הסוגים מכילים כ-26 גרם חלבון. הטונה עשירה בחומצות שומן אומגה-3, אך יש הבדל בין טונה במים לשמן. אם מנקזים את הנוזל הממלא את קופסת השימורים, בטונה במים יישארו רוב חומצות השומן, בעוד שבטונה בשמן חלק מהן ידלפו עם השמן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

טונה (צילום: אינג'אימג')
טונה (צילום: אינג'אימג')

מחקר מ-2011 מצא שבטונה במים יש יותר חומצות אומגה-3 מאשר בטונה בשמן. עם זאת, מוצרים בשמן עשויים להיות טובים יותר למי שזקוק לחומצות שומן חיוניות כמו חולים בסיסטיק פיברוזיס (CF). בנוסף, טונה בשמן עשירה יותר בוויטמין D וסלניום.

לסיכום, בחירת סוג הטונה תלויה בצרכים התזונתיים. טונה במים מכילה פחות קלוריות וחומצות שומן רוויות ועשירה יותר בחומצות אומגה-3, אך טונה בשמן עשירה יותר בוויטמינים ומינרלים חשובים ובמקרים מסוימים גם בחומצות שומן חיוניות.