תיעוד ויראלי שהופץ ברשתות החברתיות, חשף כיצד שני עובדים בגן החיות בפורט וורת' טקסס, נקלעים למפגש מלחיץ עם אלמו, גורילה דומיננטי ממין זכר.

בסרטון, שנצפה כבר על ידי 14 מיליון גולשים, נראה אלמו רודף בתוקפנות אחר העובדים שהגיעו, ככל הנראה, להאכיל אותו. אחד מהם נראה בורח ולבסוף מצליח לחמוק דרך דלת ולהזעיק עזרה באמצעות מכשיר קשר. הגורילה התנגש בדלי אוכל ועצר לרגע כדי להביט בשומר הקופים העומד בפתח.

בן, שומר הגן שהעלה את הסרטון לרשת החברתית טיקטוק, סיפר ל-Fox News כי האירוע התרחש בסתיו 2023. בסרטון נראית גם שומרת קופים נוספת שלא מצליחה להימלט עד שאלמו מתרחק מספיק מהיציאה. העובדת עקבה אחר תנועותיו של הגורילה ונשארה ללא תזוזה עד שהניחה משהו על האדמה.

לאחר שאלמו נמלט לפינה מרוחקת, הצליחה שומרת הקופים השנייה להימלט גם היא. ברקע הסרטון נשמעים קולותיהם של מבקרים המביעים דאגה לשלומם של עובדי הגן. "שאלוהים יעזור להם", נשמעה מבקרת אחת אומרת. עם בריחתה של שומרת הקופים השנייה, נשמע אחד הצופים אומר: "תודה אלוהים".

גורילה וגור גורילות, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
גורילה וגור גורילות, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

לשמחתנו, נראה כי שומרי הקופים הצליחו לצאת מהמצב בשלום. דובר מטעם גן החיות בפורט וורת' מסר ל-Fox News בתגובה כי "ב-20 באוקטובר 2023, טעות אנוש הובילה לכך ששני שומרי קופים שלנו נכנסו לחצר יחד עם אלמו, הגורילה הזכר הדומיננטי בן ה-34. למרבה המזל, לא התרחשה תקרית חריגה בין העובדים לגורילה, וכל צוות הגן והחיות יצאו ללא פגע".

"בכל יום, שומרי הקופים מעבירים את להקת הגורילות למתחם המקורה על מנת להניח את ארוחת הצהריים של החיות בחצר החיצונית. כתוצאה מטעות אנוש, העובדים נכנסו לחצר מבלי להיות מודעים לכך שהגורילה הדומיננטי עדיין נמצא שם". עוד נמסר כי "שומרי הקופים מאמנים את החיות הללו מדי יום, ובאמצעות הידע והמומחיות שלהם, הם ניהלו את המצב בשיקול דעת והצליחו לצאת מהחצר בבטחה".