ייתכן שאינכם חושבים על זה הרבה, אבל לפי ביילי, דיאטנית מומחית, למיקום האחסון של מזונות במקרר יש חשיבות רבה יותר ממה שנדמה. למעשה, אחסון של מוצרי מזון מסוימים במקום הלא נכון עלול אפילו להגביר את הסיכון להרעלת מזון. אז היכן צריך לאחסן כל פריט במקרר ומדוע?

לדבריה של ביילי, המדף העליון של המקרר מיועד לאחסון שתייה, שאריות ומוצרים שאינם דורשים בישול. גם את התבלינים שלכם תוכלו לאחסן שם אם אין להם מקום בדלת המקרר. גם מקומם של צנצנות גדולות ורטבים הוא במדף העליון.

פירות במקרר  (צילום: אינגאימג')
פירות במקרר (צילום: אינגאימג')

המדף האמצעי שבמקרר הוא "האזור הקר ביותר", ציינה ביילי, ולכן יש לאחסן בו מוצרים כמו ביצים, גבינות ומוצרי חלב אחרים. אם יש לכם ארוחות מוכנות, תוכלו לאחסן גם אותן במדף זה.

במדף התחתון "יש לאחסן את הבשר הלא מבושל, כולל עוף ודגים", אמרה ביילי. לחילופין, ניתן לאחסן את מוצרי המזון הללו באחד משני התאים התחתונים שיש ברוב המקררים. "הדבר האחרון שאתם רוצים זה שנוזלים מדברים כאלה יטפטפו על מזון אחר במקרר, וזו הדרך להרעלת מזון", טענה.

כך תאחסנו נכון את המזון שלכם (צילום: אינגאימג')
כך תאחסנו נכון את המזון שלכם (צילום: אינגאימג')

התאים שבתחתית המקרר - כפי שביילי ציינה, אפשר לאחסן בשר לא מבושל באחד התאים אם רוצים, אבל את המרחב הזה כדאי לנצל לאחסון ירקות ופירות טריים. "התאים התחתונים משמשים לוויסות לחות, אז שם תוכלו לשמור את הירקות והפירות שלכם", היא הסבירה. בחלק מהמקררים ניתן אף להגדיר רמות לחות שונות לכל תא, אבל בדרך כלל זה לא נחוץ.

דלת המקרר - זהו האזור הכי פחות קר במקרר, ולכן הוא מתאים לתבלינים ומשקאות. "מוצרים שאין חשיבות קריטית לשמור אותם קרים" כדאי לאחסן בדלת מהסיבה הזו. גם צנצנות של חרדל, ריבות ורטבים ניתן לשמור בדלת אם יש מקום.