חוקר רעידות אדמה במכון SSGEOS, פרנק הוגרביץ, המתמחה בחקר הגאומטריה של גרמי השמים והזהיר בעבר מפני רעידות אדמה עוצמתיות שלאחר מכן הכו בטורקיה ובמרוקו, חזר להתריע ברשתות החברתיות וטען כי ישנה אפשרות שרעידת אדמה בעוצמה 8 בסולם ריכטר תפתיע.

לדבריו, בין התאריכים 13-17 במרץ תתרחש צפיפות יוצאת דופן של חיבורים של כוכבי לכת שונים לצד השמש, הירח, כוכב חמה ונוגה. הוא מתריע כי חיבורים אלה, שמתרחשים אחת ל-14 שנה בקירוב, עלולים לגרום לפעילות סיסמולוגית אלימה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוגרביץ ציין כי החיבור המרכזי הוא של השמש, צדק וכוכב חמה ב-13-12 במרץ, ובהמשך מצטרפים אליו גם כוכב נוגה וכוכב הלכת חמה. בנוסף, הירח יתחבר לצדק וכוכב חמה ב-13-14 במרץ. זו נקודת השיא המסוכנת לטענתו.

"אני חושב שהגאומטריה של הכוכבים והירח תהפוך את הימים 14-17 במרץ למכריעים. ואולי גם היום ה-17 אם זה יגיע מאוחר יותר, אבל בקירוב מה-14 עד ה-17. ואני רוצה להדגיש כאן את ה-15 וה-16 במרץ. יש אפשרות לרעידת אדמה חזקה, אולי אפילו רעידת אדמה עוצמתית", אמר.

הוגרביץ הזכיר כי בדצמבר 2004, כאשר התרחש חיבור דומה של השמש, נוגה וחמה, התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 9.3 ריכטר בסומטרה שבאינדונזיה. "זה לא החיבור של השמש, נוגה וחמה לבד שגורם לרעידות האדמה העוצמתיות האלה. זו תמיד שילוב. בדרך כלל שילוב עם כוכב חמה," הוא מסביר.

הוא הזהיר במיוחד לגבי התקופה שמה-15 עד ה-16 במרץ, בה עלולה להתרחש רעידת אדמה בעוצמה של 8 בסולם ריכטר, בהתאם לרמת הלחץ בקרום כדור הארץ. אסטרונומים וסיסמולוגיים רבים אינם רואים בסיס מדעי לתיאוריות של הוגרביץ, אך הוא עומד על כך שיש קשר ישיר בין הגאומטריה הפלנטרית לרעידות אדמה.