גבר בן 52 מפלורידה חשב שהוא סובל ממיגרנה, אך התברר שהוא נפגע מזיהום בלתי רגיל של תולעת במוחו - כתוצאה מאכילת בשר שלא בושל כראוי. החולה, שהמקרה הרפואי שלו התפרסם לאחרונה בכתב העת האמריקני למקרים קליניים (American Journal of Case Reports), התלונן במשך ארבעה חודשים על כאבי ראש תוקפניים שנמשכו שבוע לאחר צריכת בשר החזיר.

מומחים ציינו כי "ההעדפה לבשר נא" לא הייתה הסיבה היחידה למחלה המוזרה, אלא שהמאכל היה מקולקל והבישול החלקי הותיר אותו חשוף במיוחד לחיידקים. המצב המסוכן הזה הוביל למקרה של נוירוציסטיצרקוזיס - המונח המדעי למצב שבו התולעת מטילה ביצים הנודדות ומתפשטות באזורים שונים בגוף.

תולעת טפילית אותרה במוחו של גבר בן 52 (צילום: אינג'אימג')
תולעת טפילית אותרה במוחו של גבר בן 52 (צילום: אינג'אימג')

מה שעוד יותר מגעיל הוא נוירוציסטיצרקוזיס יכול להיות מידבק. "היסטורית, זה לא שכיח מאוד להיתקל בבשר מזוהם בארצות הברית, והמקרה שלנו עשוי להיות בעל השלכות על הבריאות הציבורית", כתבו החוקרים.

לפי המרכז לבקרת מחלות (CDC), אם החולים לא שוטפים את ידיהם ביסודיות לאחר יציאה לשירותים, הם עלולים להדביק בני משפחה אחרים בביצים - בעיקר באמצעות מזון. ה-CDC ציין שהמחלה החריגה הזאת "ניתנת למניעה" אך עדיין גורמת לאשפוז של כ-1,000 אמריקנים מדי שנה.

במקרה הזה, החולה פיתח נפיחות וציסטות משני צידי המוח, שהופיעו כתוצאה מהטלת הביצים במוחו על ידי התולעת. הוא טופל בתרופה מסוג אלבנדזול, שהביאה לשיפור לאחר שבועיים. מכיוון שארבעה מתוך חמישה מקרים כוללים התקף אפילפסיה, רופאים הזהירו לשמור על "רמת חשד גבוהה ולקבל היסטוריה מלאה מחולים עם שינויים בדפוס כאבי הראש".