זה לא סוד שדונלד טראמפ הוא הנשיא השנוי במחלוקת ביותר שידעה ארצות הברית, אך למרות שהוא נבחר כחוק ודין רבים ממשיכים להתבכיין על כך. מסקר חדש שערכה אוניברסיטת קוויניפיאק בקונטיקט, עולה שלא רק שאנשים עדיין לא מצליחים להתגבר על כך שטראמפ עומד בראש המדינה שלהם, גם בקרב בוחריו יש מי שמתחילים לפקפק בבחירתם.
 
בסקר, נשאלו בין היתר כ-1,078  מה היא המילה שעולה לראשם כאשר הם חושבים על דונלד טראמפ, ו-39 מהמשתתפים ענו "אידיוט". למקום השני הגיעה המילה "חסר-יכולת" בה השתמשו 31 מהמשתתפים, וקצת אחריה השתרכה המילה "שקרן" עם 30 אזכורים. באופן לא ברור, למקום הרביעי התגנבה המילה "מנהיג" עם 25 לה היו אזכורים, ושברה את רצף מילות הגנאי כלפי הנשיא. 


Quinnipiac University .סקר חדש חשף מה האמריקאים חושבים על הנשיא החדש שלהם.
Quinnipiac University .סקר חדש חשף מה האמריקאים חושבים על הנשיא החדש שלהם.


 
לדעת הסוקרים, הנתונים הללו מראים על ירידה באמון הציבור כלפי הנשיא הנבחר, מה שאינו בגדר נתון טוב עבורו באופן כללי, ובטח לא בשבוע בו טראמפ זקוק לאמון הציבור יותר מתמיד, לאחר שפיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי.
כזכור, טראמפ הסעיר את אמריקה והעולם לאחר שפיטר ביום שלישי האחרון את קומי, כשהתגובה הרשמית של הבית הלבן הייתה שקומי פוטר בשל הדרך בה ניהל את החקירה סביב פרשת האימיילים של קלינטון. אך קומי גם עמד בראש החקירה על הקשרים, לכאורה,  בין ממשל רוסיה לבין מסע הבחירות של טראמפ, מה שעורר חשד בארה"ב שזו הסיבה האמיתית לפיטוריו.


Quinnipiac University ?ירידה בתמיכה בנשיא או טעות מדגמית
Quinnipiac University ?ירידה בתמיכה בנשיא או טעות מדגמית



 
על פי נתונים נוספים מהסקר, 61% מהמשתתפים ענו שהם חושבים שטראמפ אינו ישר, לעומת 58% ב-19 לאפריל. מדד התמיכה הציבורית שלו ירד ל36%.  אך טראמפ ישמח לדעת שרק 29% מאשימים אותו במצב הכלכלה האמריקאית כיום, בעוד 58% מאשימים את אובמה.

Quinnipiac University .הסקר הראה כביכול ירידה בתמיכה הציבורית
Quinnipiac University .הסקר הראה כביכול ירידה בתמיכה הציבורית

לצד נתונים אלו חשוב לזכור שלרוב בסקרים ישנה טעות מדגמית של 3%, כלפיה מטה או כלפיה מעלה. כך שיתכן שהמצב לא השתנה, ומדובר בפאשלה מביכה במיוחד של עורכי הסקר, וגם הם ייאלצו, כמו שון ספייסר, להתחבא בשיחים. כמו כן, חשוב לדאוג לסקור מדגם ציבורי מייצג, כלומר אין טעם לבדוק תמיכה ציבורית בקרב מי שלא בחרו בו מלכתחילה, דבר שלא נראה שהקפידו עליו בסקר זה.


via GIPHY