העולם מתחלק לשניים - אנשים שמוכנים לחלוק עם אחרים את האוכל שלהם, ואלו שירצחו מי שרק יעז להביט להם בצלחת. ריאן דין לנגדייל בן ה- 91, מדרום קרוליינה, כנראה שייך לקבוצה השנייה, שכן הוא כמעט הרג את בן דודו רק כי חשב שאכל לו מהצ'יפס. על פי עדותו של בן הדוד בן ה-17, לנגדייל אמר לו "אל תיגע לי בצ'יפס, או שארה בך". 

כשחשב שהוא המרה את פיו ואכל לו מהצ'יפס בטעם חומץ ומלח, קיים את הבטחתו וירה לו בחזה. בן הדוד הובהל מיד לבית החולים לניתוח מציל חיים, שם שהה במצב קשה במשך שבוע. לפי משרד השריף של מחוז קולטון, לנגדייל הכחיש תחילה את מעורבותו וטען שבן משפחתו המגושם ירה בעצמו בטעות כשהרובה נפל לו מהיד כשניקה אותו.
 
למרבה המזל, השוטרים לא קנו את הסיפור והבינו שהוא אינו דובר אמת. "הבנו עוד מההתחלה שמשהו לא בסדר", סיפר רב סרן ג'יי.וו. צ'פמן ממשרד השריף של מחוז קולטון לחדשות The Post and Courier. "ככל שחקרנו את זה, כך הסיפור נשמע לנו יותר ויותר מוזר". לדבריו, אין סיכוי שהנער היה מצליח לירות בעצמו בדרך הזו.

לפני שבן הדוד נכנס לניתוח, הוא אומנם אישר את הגרסה של לנגדייל, אך כשמצבו התייצב, הסביר שאולץ לעשות זאת. לדבריו, מה שבאמת קרה הוא שמיד לאחר שלנגדייל איים עליו הוא הלך להביא רובה ציד מאחד החדרים. כשחזר כיוון אליו את הרובה "והדבר הבא שראיתי, היה את לנגדייל יורה בי". בעקבות הווידוי הזה, השוטרים גילו שלנגדייל החליף את הנשק בו השתמש באחר כדי להסתיר את מעורבותו, ומצאו בביתו את הנשק המקורי. 

לנגדייל נעצר באשמת ניסיון רצח, שימוש בנשק למטרת ביצוע פשע אלים ושיבוש הליכי חקירה. הוא מוחזק כעת במעצר בכלא המחוזי בערבות של 55,000 דולרים. באשר לצ'יפס, בן הדוד התעקש שלא הספיק כלל לאכול ממנו או אפילו לגעת בו. אבל גם אם כן היה עושה זאת, זו כנראה לא סיבה טובה מספיק לירות במישהו. אחרי הכל, זה אפילו לא דוריטוס.