זה לא סוד שלהתחתן זה יקר, ובישראל ובעולם בכלל רבים מתקשים לעמוד בהוצאות בדרך לתכנון החתונה המושלמת. כמובן שיש דרכים להתגבר על הבעיה, כמו למשל לחסוך סכום גדול מראש, לתכנן טקס צנוע או לבקש עזרה מהמשפחה. דרך נוספת, אך מאוד לא שגרתית, היא למכור כרטיסים לתיירים לחתונה שלכם.



זה אומנם נשמע מאוד הזוי אבל תאמינו או לא, זו תופעה שהולכת וצוברת פופולריות בימים אלו בהודו. החתונות במדינה זו ידועות ביופיין, הן מאוד צבעוניות ומהוות מעין "פסטיבל" קטן של אירועים ונמשכות לרוב מספר ימים. בשל כך, זוגות שרוצים למכור כרטיס כניסה ליום המיוחד שלהם מצליחים לעשות זאת בקלות רבה, אפילו כשהם דורשים מחיר מאוד גבוה.



השבוע למשל, זוג בלוגרים לענייני תיירות מאוסטרליה שילמו 200 דולרים כל אחד, עבור כרטיס כניסה לחתונה בהודו שהתפרסה על גבי יומיים. עם כמות גדולה מספיק של תיירים, זוג שמתחתן יכול גם לשלם על החתונה ואפילו להישאר עם כסף להוצאות אחרות.


Some couples in India are selling admission to their weddings to eager tourists willing to pay to play. What do you think? We would love to know your thoughts. https://t.co/voeeHBX8lb
"אם חושבים על זה, אין דבר שמאפשר חוויה תרבותית טובה יותר מאשר חתונה, יש שם כל אלמנט תרבותי אפשרי: אנשים מקומיים, אוכל מקומי, תלבושות מסורתיות, מוזיקה מקומית", הסביר אורסי פארקני, מייסד חברת הסטארטאפ  Join My Wedding, שמוכרת כרטיסים לחתונות.

לדבריו, עד כה הם כבר מכרו כרטיסים ל-100 חתונות וצופים גידול רב במספר הקונים. למי שדואג, הוא מבטיח ש"זו חוויה בטוחה, משתתפים באירוע עם מאות אנשים ואתם נחשבים לאורחי כבוד. יש אנשים שדואגים לכם".

על פי דיווח של חדשות CNBC, שווייה המוערך של תעשיית החתונות בהודו הוא כ-40 מיליארד דולרים, והיא גדלה ב-20% כל שנה. מומחים צופים שהגידול הזה ימשיך, ושלא נראה שהוא מושפע מהמיתון הכלכלי במדינה. או במילים אחרות, זה בהחלט תחום ששווה להשקיע בו בהודו. מעניין אם זה יעבוד גם בישראל.

Some couples in India are selling tourists admission to their weddings. https://t.co/axDuYZmjCk pic.twitter.com/m7M5caB9Tp