עונת השפעות ושאר התחלואות מתקרבת אלינו בצעדי ענק, ואלו בשורות רעות לכל מי ששונא להיות חולה. בכל שנה, רבים מאיתנו מוצאים עצמם שוב מצוננים או עם חום ושיעול מעיק, למרות שבאמת התאמצנו לא להידבק. אבל אולי כעת, בזכות מחקר חדש שנערך בארה"ב, שמציע דרך לחיסול חיידקים, נצליח במשימה?

לפי המחקר המשמח, שנערך בידי חוקרים מאוניברסיטת אורגון, אנחנו יכולים לצמצם משמעותית את הסיכוי שלנו לחלות אם נעשה דבר אחד פשוט - נפתח חלון. ליתר דיוק, החוקרים מצאו שאור שמש מחסל לפחות מחצית מהחיידקים מחוללי המחלות שיש לנו בבית אשר נקשרים לאבק.

אל המסקנות הללו, אותן פרסמו החוקרים בכתב העת המדעי the journal Microbiome, הם הגיעו לאחר שערכו את הניסוי הבא: הם יצרו 11 חדרים קטנים זהים, חלקם הוארו באור שמש וחלקם היו חשוכים, וחיכו 90 יום. לאחר פרק הזמן הזה, החוקרים לקחו דגימות אבק מכל אחד מהחדרים ובדקו אותן, והממצאים היו חד משמעיים. בחדרים החשוכים, כמות החיידקים באבק הייתה גבוהה פי שניים מאשר בחדרים המוארים, והם גם נותרו בעלי יכולת התרבות. 
Letting the sunshine in may kill dust-dwelling bacteria https://t.co/fiQeNg7LIM

"אנשים מעבירים את רוב הזמן בתוך מרחבים סגורים, בהם החשיפה לחלקיקי אבק היא בלתי נמנעת, בייחוד חלקיקי אבק נושאי חיידקים", הסביר ד"ר אשקאן פאהימיפור שעמד בראש המחקר. לדבריו חשיבות הממצאים היא בכך שהם יעזרו בעתיד לתכנן מבנים בצורה טובה יותר, במטרה לצמצם את התחלואה מהחיידקים הללו: "אנחנו מקווים שבעתיד יהיה אפשר לעצב בניינים עם גישה מרובה יותר לאור שמש ביניהם בתי ספר, משרדים, בתי חולים ובתי מגורים, על מנת להפחית את הסיכוי לחלות בחיידקים שנקשרים לאבק".
הוא המשיך: "המחקר שלנו תומך בחוכמה עממית בת מאה שנים, כי לאור יום יש פוטנציאל להרוג חיידקים שמגיעים עם חלקיקי אבק". יחד עם זאת, הוא הסביר שיש צורך במחקר נוסף כדי להבין למה התופעה הזו מתרחשת.

via GIPHY