אין אף מדינה בעולם שרואה בעין יפה פעולות מעיים, לרבות נפיחות, והנטייה היא לעודד אנשים לעשות את מה שיש להם הרחק מאחרים. למרות כל זאת, יש מי שחושבים שנפיחות זה מאוד מצחיק ומשתמשים בהן כדרך להצחיק אחרים. הבעיה בכך, חוץ מהעובדה שזה מגעיל את רוב האנשים, היא שיש מי שרואים בנפיחה עלבון אישי.


כך בדיוק קרה לעובד ותיק ברשת הסופרים הבריטית Tesco, שנעלב קשות לאחר שקולגה הפליץ לו בפנים. לאחר האירוע המטריד, עטיף מסעוד בן ה-42 פנה להנהלת הרשת והגיש תלונה, כשלדבריו המעשה קרה על רקע היותו מוסלמי. לתדהמתו הרבה, הוא גילה שהעובדה שעבד ברשת במשך 12 שנים ממש לא עזרה לו, ושהרשת בחרה שלא לטפל בתלונה שלו.

בשל כך, הוא פנה בשבוע שעבר לבית הדין לעבודה ודרש מהרשת הבריטית פיצויים בסך 20,000 לירות שטרלינג, בטענה שזו סרבה לטפל במקרה החמור. כראיה למעשה של הקולגה, עורך דינו של מסעוד הציג צילומי אבטחה מהחנות, בהם במפורש ניתן לראות אותו נופח בפניו. לדבריו, מדובר במעשה בריונות במקום העבודה, שנעשה על רקע מוצאו ודתו של מסעוד, במקור מפקיסטן.
"מדובר בהתנהגות שנעשתה ללא הסכמה, שמטרתה היחידה הייתה לפגוע בכבודו של הקורבן ויצירת סביבת עבודה מאיימת, עוינת, משפילה ופוגענית", טען עורך הדין. הוא הוסיף שהקולגה "יצר סביבה מסריחה עבור מסעוד בגלל הדת שלו". מעבר למעשה הזה, לדבריו מסעוד גם קיבל מהקולגה הודעות פוגעניות בוווטסאפ, כשבין היתר נכתב בהן ש"מוסלמים הם מחבלים". מה שמוסיף לחומרת המעשה, הוא סביר, זו גם העובדה שקולגות אחרים שהיו עדים לו רק הסתכלו וצחקו.

אבל למרות כל הראיות שהוצגו במהלך הדיון, הרשת לא התקפלה. נציגיה טענו בנחישות שמדובר היה בבדיחה בלבד, שלא נועדה לאפלות את מסעוד על רקע הדת שלו. כו כן, הקולגה שביצע את המעשה הכחיש את כל האישומים שהוטחו נגדו.