סיפור אהבה פינגוויני: זוג פינגוונים זכרים, הנקראים בשמות ספן ומג'יק, הפכו השבוע להורים לגוזל פינגווין קטן, שהם אימצו. הגוזל, במשקל 91 גרם, נולד בשבוע שעבר, באקווריום בסינדי, אוסטרליה.

צוות האקווריום ששם לב כי ספן ומג'יק מסתובבים ושוחים תמיד ביחד, בלי לעזוב זה את זה, החליטו לתת לזוג ביצת דמה, על מנת לבדוק כיצד והאם בכלל ידאגו לביצה. כאשר ראו שהם אכן שומרים ודואגים לביצה, החליטו להעניק לזוג ביצה אמתית. 
 
ספן ומג'יק הניחו את הביצה על טבעות קינון קטנות, כשאחד מהם דאג תמיד לשמור על הביצה חמה, בעוד השני ביצע פטרולים על מנת להגן על הביצה מפני איומים אפשריים. טישה חנן, עובדת בכירה באקווריום, סיפרה כי "20 הימים הראשונים לחייו של פינגווין אפרוח הם הפגיעים ביותר, ולכן חשוב במיוחד שהגוזל שמח, בריא, ומוזן על ידי הוריו". 

כמו כן, חנן סיפרה כי ישנו הבדל קטן מאד בין זוגות מאותו המין וזוגות משני המינים בקרב פינגווינים, מבחינת ההתנהגות ההורית. זאת כיוון שהפינגווינים חולקים את תפקידי ההורות ביניהם באופן שווה, וכן הוסיפה כי ספן ומג'יק הם לא זוג הפינגווינים מאותו המין הראשון בעולם. "אין הבדל של ממש כשמדובר בהתנהגויות הקשורות לרבייה בין זכרים לנקבות פינגווינים", הסבירה חנן. 
 
הגוזל הקטן. צילום: רויטרס


ההורים עם הגוזל. צילום: רויטרס