כל מי שמתעדכן בחדשות היום ודאי שם לב שיוקר המחיה הוא לא רק בעיה ישראלית, אלא משהו שמתמודדים איתו במדינות רבות ברחבי העולם. אחת מהן היא שכנתנו מצרים, שם התושבים מתמודדים כבר זמן מה עם עלייה חדה במחירי המזון, כשהמוצר האחרון שהתייקר קשות הוא תפוח האדמה. למרבה המזל, הממשלה המצרית החליטה להראות לתושבים שאכפת לה, וגייסה את המשטרה כדי להלחם במחירי המאכל הפופולארי, שזינקו בשל מחסור חמור בו.



לפי הדיווחים בכלי התקשורת המזוהים עם הממשלה, המשטרה המצרית פשטה על בתי עסק אשר אגרו תפוחי אדמה בכמויות, כדי שיוכלו למכור אותם במחירים גבוהים יותר. במקביל, משרד הפנים המצרי, שאחראי על המשטרה, החל למכור תפוחי אדמה במחיר מוזל בשווקים זמניים, מה שמשך אליו כמות אדירה של אזרחים. מדובר במהלך שממשיך את הפעילות שמבצע הצבא כבר שנים, כשבמסגרתה הוא מוכר מזון במחיר מסובסד הישר ממשאיות.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הצעדים הללו של הממשלה הם חלק מפעילות נרחבת שנועדה לשיקום כלכלת מצרים הרעועה. "הממשלה שלחה מסר קשה לפיו היא לא תעמוד באפס מעשה בעוד בעלי עסקים אוגרים מוצרים בסיסיים", אמר שר החקלאות המצרי במהלך ראיון לטלוויזיה. "אנחנו לא אומרים שאסור לסוחרים להרוויח, אנחנו רק אומרים שהרווח צריך להיות הוגן".
 
כמו כן, זו גם דרך להתכונן לקראת גל נוסף של עליית מחירים, אשר צפוי כבר בתחילת השנה הבאה. רבים צופים שמחירי הדלק יהיו הראשונים לעלות, ואלו יגררו אחריהם עליית מחירים של מוצרים נוספים, בין היתר סחורה חקלאית.
 
המחסור בתפוחי האדמה נוצר בגלל שחקלאים רבים החליטו לא לשתול השנה פקעות תפוחי אדמה, כיוון שבשנה שעברה הם נאלצו למכור אותם במחירים שלא כיסו אפילו את עלות גידולם. המשבר הורגש תחילה לפני שבועיים, אז זינקו מחירי תפוחי האדמה ל-84 סנט לק"ג, כשלפני המחסור מחירם היה 11 סנט.