זה לא סוד שרוב האנשים בארץ לא מרוצים ממקום העבודה שלהם, והיו רוצים שהשכר שלהם יהיה גבוה יותר, שהם לא יאלצו לעבוד כל כך הרבה שעות, ושכמה מהקולגות שלהם יוחלפו באחרים. בינתיים, בסין, עובדים אומללים בסך הכל רוצים שלא יאלצו אותם לאכול חרקים ולשתות שתן, ואם אפשר אז גם שלא יכו אותם בפומבי.

תרחיש האימים הזה הוא אמיתי לגמרי, ותועד לאחרונה בחברת שיפוצים בעיר גוויג'ואו, בדרום מערב סין. בסרטון המטריד, נראים עובדים בחברה שותים שתן כשהם אוטמים את אפם באמצעות ידיהם, כשבשלב אחר אפשר לראות מנהל מצליף בעובד באמצעות חגורה. אומנם אין תיעוד לכך, אך עדי ראיה סיפרו שהם גם אולצו לאכול ג'וקים.

מדובר בשיטות ענישה ושיימינג שקיבלו העובדים על שלא עמדו ביעדי המכירות שהוצבו להם. עונשים נוספים שניתנו בחברה במהלך השנים כללו שתיית מים מהשירותים, שתיית חומץ וגילוח שיער ראשם. על פי דיווח של חדשות South China Morning Post, לאחר שהסרטון הפך ויראלי המשטרה התערבה וכבר הספיקה לעצור שלושה מנהלים. למרבה הצער, אלו קיבלו עונש קליל בלבד של חמישה עד עשרה ימי מעצר. נכון לעכשיו, לא ידוע אם יקבלו עונשים נוספים.
 


במהלך החקירה המשטרתית, התברר גם שהנהלת החברה לא שילמה לכלל עובדיה בחודשיים האחרונים, בגלל שהחברה נקלעה לקשיים כלכליים. עובדים סיפרו שפחדו להתלונן או להתפטר, מחשש שלא יקבלו את הכסף שהחברה חייבת להם.

למרות שמדובר במקרה מזעזע, מדובר באחד מתוך רבים, ובעבר עלו לכותרות חברות סיניות נוספות שהשתמשו באמצעים לא כשרים להעניש ולהשפיל עובדים. מדובר בעונשים שמנוגדים לחלוטין לחוקי התעסוקה בסין, שאוסרים על מעסיקים להשפיל או לפגוע בעובד פיזית. על פי חוק, עובדים שנפגעו בדרכים אלו זכאים לקבל פיצויים.