מאז תחילת האנושות, אנשים האשימו אחרים בכך שהם ערפדים, מכשפות, אנשי זאב ושאר יצורים מוזרים. כמובן שגם היו מי שבעצמם האמינו שהם כאלו והתנהגו בהתאם, לדוגמה אנשים שחשבו שהם אנשי זאב וביצעו בשל כך מעשים מזוויעים של קניבליזם. אבל למרבה הפלא, דברים כאלו קורים גם בימינו, והעובדה שהיצורים האלו כבר נחשבים לבדיוניים הופכת את זה להרבה יותר מטריד.



אחד הסיפורים מגיע מרוסיה, שם צעירה שהיתה משוכנעת שהיא ערפד, ניסתה לרצוח גבר שפגשה באינטרנט, בגלל שחשבה שהוא איש זאב. יקטרינה טירסקאיה בת ה-22 הכירה את הקורבן האומלל באחת הרשתות החברתיות, השניים נפגשו וקיימו יחסי מין, ובבוקר למחרת היא החלה להתנהג בצורה מוזרה. על פי הדיווחים, היא אמרה לגבר שהיא "ערפד" ושהמטרה שלה בחיים היא "להרוג אנשי זאב". הוא השיב באדישות שהוא "לא מאמין בעל טבעי", והוסיף וביקש ממנה ללכת הביתה. 



על פי הדיווחים בכלי התקשורת ברוסיה, היא לא הלכה כשביקש, אלא "לקחה סכין מהמטבח ותקפה אותו בפתאומיות כשיצא מהמקלחת". הקורבן הצליח לקחת לה את הסכין אבל אז היא "לקחה סכין אחרת ודקרה אותו בחזה". הוא יצא מהדירה כשהוא במצב קשה והצליח בשארית כוחותיו לדפוק על דלת השכנים, תוך שהוא מתחנן לעזרה. הם הזמינו מיד אמבולנס ואת כוחות המשטרה. 



 יקטרינה טירסקאיה. צילום מסך
יקטרינה טירסקאיה. צילום מסך



הגבר קיבל טיפול רפואי ופונה לבית החולים כשהוא במצב קשה. למזלו הרב, הוא הצליח לשרוד את התקיפה. במקביל, טירסקאיה נעצרה ובחקירתה סיפרה לשוטרים שהיא בכלל אלנה גילברט, ערפדית ראשית בסדרה "יומני הערפד". היא נלקחה לבדיקה פסיכיאטרית בשביל לבדוק האם היא כשירה לעמוד לדין. למרבה הפלא, אנשי המקצוע קבעו שהיא שפויה לחלוטין. 



השופטים בעיר נובוסיבירסק שלחו אותה למאסר של שנתיים וחצי, והתובע בתיק, פליק קוזנצוב, קבע כי יהיה עליה לשלם פיצויים בסכום של 3,900 ליש"ט (כ- 18,555 ש"ח) לקורבן.