בין אם אתם אוהבים את איקאה ובין אם לאו, קשה להתווכח עם זה שמה שעשתה לאחרונה רשת הרהיטים הוא פשוט מדהים, והלוואי ועסקים נוספים יעשו כמותה. לאחרונה, לקוחות בחנות של איקאה בעיר הנמל קטניה, סיציליה, הבחינו שזו פתחה את דלתותיה לכלבי רחוב, שזוכים כעת למקום לינה, אוכל ושתייה ומעל לכל הרבה מאוד אהבה.

מאחר שלא מדובר ביוזמה רשמית של הרשת, המעשה המדהים הגיע לכותרות לאחר שרבים ממבקרי החנות האלו צילומים של הכלבים לרשתות החברתיות. בעיקר באינסטגרם, אפשר לראות תמונות שלהם מנמנמים על שטיחים בחנות, ספות ותחת שולחנות ומקבלים תשומת לב רבה מעובדים ולקוחות. כשהעובדים נשאלו על כך, אלו סיפרו שהחליטו לארח את הכלבים חסרי הבית, כדי לספק להם מפלט במהלך החודשים הקרים של השנה. 
 


נכון לעכשיו, בזכות המעשה הזה חלק מהכלבים זכו לבית חדש ואומצו בידי לקוחות ועובדים בחנות. "התגובה שלי הייתה תדהמה מוחלטת, זה לא משהו שרואים כל יום", סיפרה אחת המבקרות במקום, מרטינה טאצ'יה, לאתר החדשות The Dodo. לקוחה אחרת סיפרה לאתר החדשות: "חשתי אושר רב כשראיתי כלבים מנמנמים על הרהיטים באיקאה". 

מאז האירוע הגיע לחדשות, גולשים רבים מיהרו להביע את שמחתם הרבה על טוב הלב הזה. "איזה מזל שיש עדיין אנשים טובים בעולם שעוזרים לחיות אומללות," כתב אחד המגיבים, ואחר הוסיף: "תודה איקאה!". 
 


זו לא הפעם הראשונה שאיקאה נרתמה למען כלבים נטושים ונקווה שזו לא תהיה האחרונה. ב-2014 חנויות של הרשת בארה"ב וסינגפור חברו לעמותה למען בעלי חיים נטושים בשם Home for Hope. במסגרת הפרויקט הזה, הוצגו בין הרהיטים בחנויות דמויות קרטון של כלבים שמחפשים בית, בתקווה למשוך מאמצים פוטנציאלים.