על פי אימרה פופולארית שמקורה בהוואי, מה שלא תעשו "לעולם אל תפנו את גבכם אל האוקיינוס" (או כל גוף מים ענקי אחר). האוקיינוס הוא בגדר מלכודת מוות לכל השוהה בתוכו או בסביבתו הקרובה, ולא חסרים סיפורים על אנשים שאיבדו בו את חייהם. למרבה האבסורד, בחלק מהמקרים זה קרה בגלל שאנשים עצרו לצלם במקום לברוח, בזמן שהיו נתונים בסכנה.

לאחרונה למשל, תושבים ותיירים באי טנריף כמעט קיפחו את חייהם כי נשארו לצלם את האוקיינוס הסוער, למרות שהתבקשו להתפנות מבתיהם. באחד הסרטונים, שתועד בעיר מאסה דל מאר, נראים גלים ענקיים מכים בבניין דירות ומפרקים מרפסות, כשהם מגיעים אפילו עד הקומה השלישית. אנשים שנותרו לצלם טענו שהם מודעים לסכנה, אבל חשים שהם חייבים לתעד את יופיו של הים הסוער, אותו כינו "מרהיב ביופיו", לפני שהם בורחים על נפשם.

האירוע המבהיל התרחש על רקע הכרזה על מצב חירום באי טנריף - השוכן באוקיינוס האטלנטי, ממערב לחופי ספרד - ובשאר האיים הקנריים, עקב סופה קשה שצפויה להגיע לאזור. על פי הדיווחים בכלי התקשורת האירופאים, לפחות מהעיר מאסה דל מאר פונו כ-39 אנשים משני בנייני מגורים, אחד מהם הוא הבניין שתועד בסרטון. למרבה המזל, איש לא נפגע עד כה במהלך הסערה, ומעבר לפגיעה במרפסות ידוע שנגרם גם נזק למעלית באחד הבניינים.