אם אתם טיפוסים של לילה, כדאי לכם לשקול לצאת לחופשה חורפית בעיר בארו, שהיא העיר צפונית ביותר באלסקה. ביום ראשון האחרון (ה-18 בנובמבר), בשעה 13:43 בצהריים, העיר הקפואה, שממוקמת צפונית לחוג הארקטי (הקו המקיף את הקוטב הצפוני), חוותה את הזריחה והשקיעה האחרונות שלה בחודשיים הקרובים.



התושבים יאלצו להסתדר כעת כמעט ללא אור שמש במשך 65 הימים הבאים, וזו תשוב אליהם רק בצהרי ה-23 בינואר 2013. בארו (הידועה גם בשם אוטקיאגיק) נכנסה בעצם לתקופה המוכנה "ליל הקוטב". מדובר בתופעה ייחודית שמתרחשת בקוטב הצפוני, במהלכה הלילה אורך יותר מ-24 שעות.



"זה קורה כל שנה", הסביר המטאורולוג ג'ודסון ג'ונס לחדשות CNN. "מי שחי מעל החוג הארקטי, יחווה ימים בהם השמש לא זורחת במשך כל החורף. החדשות הטובות הן שהיא תחזור, ואז במהלך הקיץ היא לא תשקע במשך תקופה ארוכה". כמו כן, "ליל הקוטב" אינו חשוך לחלוטין לכל אורכו, ומידי פעם התושבים יוכלו ליהנות מאור חלש ומועט ממה שמכונה "דמדומים אזרחיים" -  משזה פרק הזמן בו מרכזה של השמש נמצא 6° מתחת לאופק ועד שהוא מגיע לקו האופק ברגע הזריחה.



במהלך "ליל הקוטב", דמדומים כאלו יכולים להמשך כשלוש שעות ביום ולעיתים אף שש שעות. אומנם בארו, המונה כ-4,500 תושבים, היא לא היחידה בחוג הקוטב שנכנסת ל"ליל הקוטב", אבל היא כן הראשונה לחוות זאת בשל מיקומה. השקיעות בערים האחרות יתרחשו במהלך חודשי נובמבר לדצמבר.