כל אדם שאימץ כלבים יודע שלא מדובר רק בחיות מחמד שנועדו להנעים את זמננו, אלא בחלק אינטגרלי מהמשפחה. ככאלו, הם יכולים להיות ממש מעצבנים או ממש מקסימים, תלוי במצב הרוח שלהם ושלנו. לעיתים קרובות, הם גם יהיו מי שיצילו את חיינו, כפי שגילתה משפחה מלונג נק, דלאוור.



זו הייתה שעת לילה מאוחרת וכל בני הבית ישנו, כשלפתע, גרטה הכלבה בת החמש החלה לנבוח וליילל בחוזקה. האב, קן וולש, התעורר ומצא אותה עומדת בפתח חדר השינה שלהם וניסה להשתיק אותה, לפני שאשתו ובנם יתעוררו. אבל זו סרבה להפסיק ובמקום זאת סימנה לו שיבוא איתה למטבח.



הוא הלך אחריה מבולבל אבל אז הריח ריח חזק של גז פרופאן (גז בישול, נקרא גם גז פחמימני מעובה). הגז כבר הספיק לדלוף למספר חדרים בבית והמצב היה מסוכן. באותו הרגע הוא ידע, גרטה הצילה את המשפחה ממוות בטוח. 



הריחה את הגז והעירה את המשפחה. גרטה הכלבה
הריחה את הגז והעירה את המשפחה. גרטה הכלבה


 
מבירור המקרה, המשפחה הבינה שאחד מארבעת הכלבים המאומצים שלהם הדליק בטעות את הגז, כשניסה לקפוץ על השיש. גרטה, כלבה מסוג רועה גרמני, מיד הבינה שמשהו לא בסדר והעירה את המשפחה. "יש כלבים שהם פשוט מאוד חכמים", סיפר קן לחדשות Delaware News Journal. "אני מודה לאלוהים שהיא נכנסה לחיים שלנו. היא גיבורה".

את גרטה הם אימצו מאחת העמותות למען בעלי חיים, לאחר שהבעלים הקודם ויתרו עליה בגלל בעיות התנהגות. "אימצנו את גרטה כי ידענו שהיא כלבה טובה למרות עברה", סיפר קן. "היא מאוד השתפרה מאז". זאת נאמר בלשון המעטה, שכן מלבד זה שהגז מאוד רעיל ועלול לגרום לחנק, הוא גם דליק: "כל שהיה דרוש הוא רק ניצוץ קטן כדי לגרום לשריפה. זה היה מאוד מפחיד לחשוב על מה שיכול היה לקרות".

כמובן שהמעשה הזה זיכה את גרטה בפרס, כפי שמגיע לכל גיבור: "הכנו לה ארוחת ערב מיוחדת - סטייק ובטטות וגלידת וניל לקינוח". קן, מאמן כלבים במקצועו, טוען שיש מוסר השכל מאחורי מה שקרה, והוא שאפילו כלבים עם בעיות התנהגות יכולים להשתפר ולהפוך לחלק חיובי ממשפחה.

גרטה והפרס. צילום מסך
גרטה והפרס. צילום מסך