אומרים שהורים יעשו הכל למען ילדיהם כדי לשמור עליהם מכל רע, אפילו דברים שיראו לאחרים מוזרים או לא מוסריים. בשבוע שעבר למשל, אם חד הורית מיפן חשפה ששכרה שחקן שמעמיד פנים כבר עשר שנים שהוא אבי בתה. לדבריה של האם, אסאקו (שם בדוי), ביפן לועגים לילדים שיש להם רק הורה אחד, והיא לא רצתה שבתה, מגאמי, תהיה מנודה בגלל זה.



היא ובן זוגה נפרדו כשמגאמי (שם בדוי), הייתה רק תינוקת, והאב פשוט נעלם מחייהן ולא רצה איתן קשר. בהתחלה זה לא הפריע למגאמי, אבל כשהייתה בת עשר, חבריה לכיתה החלו להציק לה בשל כך. היא הפכה מסוגרת ועצובה ולבסוף גם לא הסכימה ללכת לבית הספר. אסאקו ניסתה הכל כדי לסייע לבתה, וכשכלום לא עזר החליטה שתיתן לה את מה שרצתה יותר מכל, גם אם פירוש הדבר שתאלץ לשקר לה על כך.



בצעד שנוי במחלוקת, אסאקו שכרה לביתה "אבא", מחברה שמשכירה שחקנים שמעמידים פנים שהם קרובי משפחה. במפגש הראשון עם השחקן, מר טאקאשי, היא הסבירה לו מה היא רוצה שיעשה. "הבקשות שלי היו מאוד פשוטות", הסבירה אסאקו ל-BBC. "רציתי שהוא יגיד למגאמי עד כמה הוא מצטער על שלא היה חלק מחייה, ושגם יקשיב לכל מה שיש לה להגיד לו".



לפני המפגש, היא הסבירה לבתה שאביה התחתן מחדש ויש לו משפחה משלו, אבל הוא רוצה לפגוש אותה. "היא כעסה עלי, ושאלה אותי למה לא ביקשתי להיפגש איתה עד עכשיו", סיפר טאקאשי (שם בדוי). "אבל בהדרגה היא הפכה שמחה ובטוחה לידי. נהגתי להיפגש איתה ועם האם, אבל יום אחד היא ביקשה שאפגש רק איתה. יצאנו לבלות והיא החזיקה בידי בפעם הראשונה".
משקרת לביתה כבר עשר שנים בנוגע לאביה. אילוסטרציה: אינגאימג
משקרת לביתה כבר עשר שנים בנוגע לאביה. אילוסטרציה: אינגאימג


לבסוף, הסידור המוזר שאמור היה להיות זמני, הפך למערכת יחסים שנמשכת כבר עשור. כשהסיפור עלה לכותרות ביפן, רבים הביעו על כך ביקורת וטענו שמדובר במעשה מאוד לא מוסרי. גם טאקאשי עצמו הודה שהוא לא שלם עם מעשיו: "היו לי הרבה רגשות מעורבים לגבי זה". לדבריו, השניים אומרים האחד לשנייה "אני אוהב/ת אותך", למרות שרק צד אחד מתכוון לזה. "אני אנושי, אני אשקר אם אגיד שאני לא מרגיש שום קונפליקט רגשי להגיד לילדה הזו שאני אוהב אותה", הסביר. "אבל אני מזכיר לעצמי שזו רק עבודה ושאני צריך להמשיך לעשות אותה".

כמובן שתמיד קיים הסיכון שיום אחד מגאמי תגלה על התרמית, וזה מדאיג מאוד את אימה. "אני יודעת שאנשים רבים חושבים שזה מטופש לשלם למישהו שישקר לבת שלי שהוא אביה, אבל הייתי נואשת", הודתה. "כל הורה יכול להזדהות עם התחושה האיומה הזו כשהוא רואה את הילדים שלו פגועים". היא אומנם יודעת שזה לא יקרה, אבל כשביתה תתחתן, היא רוצה שטאקאשי יבוא לחתונה שלה, וגם ישמש כסב לילדיה העתידיים: "אני מודעת לכך שהוא איתנו רק כי אני משלמת לו. אבל אני מפנטזת על האפשרות שאולי נהיה משפחה אמיתית. מערכת היחסים הזו עוזרת לי להרגיש יציבה רגשית ונפשית".