במהלך ההיסטוריה, אנשים נעצרו על הרבה דברים שהם לא עשו, כשחלק מהאישומים נגדם היו מטופשים יותר מאחרים. אישה ממחוז מונרו, שבג'ורג'יה למשל, הואשמה בהחזקת סמים קשים, לאחר ששוטרים חשבו שהצמר גפן המתוק שברשותה הוא קריסטלמת'. אבל זה לא החלק הכי מזעזע בסיפור הזה, שכן בשל הטעות הזו, היא שהתה בכלא שלושה חודשים. 


 
הכל החל כשדאשה פינצ'אר הייתה בדרכה הביתה עם ידיד, בערב ראש השנה החדשה של 2016. לפתע, ניידת משטרה הורתה להם לעצור בצד, ושני שוטרים שיצאו ממנה טענו שהחלונות של הרכב שלהם כהים מהמותר. מחיפוש ברכב, השוטרים מצאו תחת מושב הנוסע בו ישבה פינצ'אר שקית עם חומר בגוון כחלחל. כששאלו אותה על כך, היא הסבירה להם שזה צמר גפן מתוק.
 
הצמר גפן המתוק שנמצא ברכבה. צילום מסך דרך יוטיוב
הצמר גפן המתוק שנמצא ברכבה. צילום מסך דרך יוטיוב


מסיבה מאוד לא ברורה, השוטרים לא האמינו לה, וערכו לחומר בדיקת סמים במקום שהראתה שמדובר בסם המסוכן קריסטלמת'. פינצ'אר נלקחה למעצר 
והואשמה בהחזקת סם מסוכן וניסיון לסחור בו, כשגובה ערבות השחרור שנקבע לה היה מיליון דולרים. כדי לוודא שלא היו טעויות בבדיקה, הצמר גפן המתוק נשלח לבדיקות מעבדה. במשך הזמן הזה, פינצ'אר, שלא היה ברשותה סכום הערבות האדיר, שהתה במאסר. היא שוחררה רק חודשים לאחר מכן, כשבדיקות המעבדה הוכיחו שהיא דיברה אמת וכי לא היו ברשותה סמים.

השבוע, פינצ'אר תבעה את השוטרים שעצרו אותה ואת החברה שייצרה את בדיקות הסמים שכשלו, על עוגמת הנפש שגרמו לה. במהלך הדיון הראשון בבית המשפט, טען עורך דינה שהבדיקה שנעשתה בשטח ידועה כלא אמינה, ויש לה היסטוריה של טעויות. "צבעי מאכל כחולים בהם משתמשים בצמר גפן מתוק בדרך כלל יובילו לתוצאות שגויות", הסביר. כמו כן נטען שהשוטרים המעורבים לא הוכשרו לביצוע בדיקות סמים.
 
דאשה פינצ'אר. דרך: פייסבוק
דאשה פינצ'אר. דרך: פייסבוק


בנוסף לכל אלו, התברר גם שגוון החלונות של הרכב לא היה כהה מן המותר, כך שמלכתחילה לא הייתה למשטרה כל סיבה לבקש מהם לעצור בצד. "אני רוצה שהם ייענשו על מה שהם עשו לי", אמרה פינצ'אר לחדשות WMAZ-TV. היא מעוניינת גם בעונש למעורבים וגם בפיצוי כספי, מאחר שהפסידה אירועים חשובים כששהתה במאסר: "הבת שלי עברה הפלה ולא הייתי שם בשבילה. גם לא הייתי בלידה של הנכד שלי".  לדבריה, היא עדיין בשוק ממה שקרה אבל שמחה לחזור לחיק משפחתה. "אני לא רוצה לעבור דבר כזה לעולם", סיכמה.

צפו: הרגע בו השוטרים עוצרים את פינצ'אר