מי שקורא חדשות בקביעות ודאי שם לב בזמן האחרון לתופעה הזויה, של פושעים שהופכים לסלבס פשוט בגלל שהם יפים. את ג'רמי מיקס, העבריין האמריקאי ששיגע נשים ברחבי העולם אין מי שלא מכיר, ולו בגלל שהשתתף בקמפיין עם בר רפאלי. אך כעת, הגיע תורם של הגברים ליהנות מהתופעה, ולהתפעל מהמראה של מי שהוגדרה כפושעת היפה ביותר בעולם.

בשבוע שעבר, פרסמה המשטרה הסינית ברשתות החברתיות תמונה של העבריינית הצעירה קווינג צ'נג'ינגליאנג (Qing Chenjingliang), על מנת שהציבור יעזור לאתר אותה. לצערה הרב של המשטרה, הגולשים התעסקו בעיקר במראה שלה והיא הפכה במהרה לסנסציה בקרב גברים בסין ובעולם בכלל.
 
העבריינית היפה בעולם. צילום מסך
העבריינית היפה בעולם. צילום מסך


על מנת שהציבור (ובעיקר הגברים) יבינו שמדובר בעניין רציני, המשטרה פרסמה גם פרטים על העבריינית המסוכנת. בהודעה רשמית ויוצאת דופן, כתבה המשטרה על הצעירה: "להיות יפה זו לא בעיה. אבל לנצל את היופי שלך כדי לבצע פשעים זה משהו שאינו תקין בשום צורה". על פי החשד, הצעירה היפה חשודה בחברות בכנופיה, שעקצה ושדדה לקוחות בברים ובתי תה בעיר מיאן-יאנג, במחוז סצ'ואן. גילה אומנם לא פורסם בידי גורמים רשמיים, אבל קולגות ואקסים שראו תמונה שלה, מיהרו לחשוף שהיא בת 19. 

כחברה בכנופיה, היא ניצלה את יופייה כדי לפתות גברים שיזמינו אותה למשקה אלכוהולי או תה, ואז הייתה משכנעת אותם להזמין עוד ועוד משקאות ולבסוף נעלמת. לאחר מכן, היו מגיעים מספר חברים מהכנופיה במדי העובדים של המקום, פונים אל הגברים ודורשים את התשלום על המשקאות.

 
הפושעת היפה ששברה את האינטרנט. צילום מסך
הפושעת היפה ששברה את האינטרנט. צילום מסך


על פי דיווח של חדשות south china morning post, המשטרה החלה לחפש אחר חברי הכנופיה לאחר שאחד מקורבנות העוקץ הגיש תלונה. לדבריו, הוא קיבל חשבון מופרז של אלפי יואנים (מאות דולרים) באחד הברים בעיר. מחקירת המשטרה התברר שהכנופיה פעלה באין מפריע בחצי השנה האחרונה, כשקורבנותיהם היו ברוב המקרים גברים אלכוהוליסטים או בודדים. נכון לעכשיו, המשטרה הצליחה לעצור שניים מתוך ששת חברי הכנופיה, והשאר, כולל הפושעת היפה, עדיין מוגדרים כמבוקשים.
 
התמונה הרשמית שפרסמה המשטרה. צילום: טוויטר
התמונה הרשמית שפרסמה המשטרה. צילום: טוויטר