תמיד אומרים לנו שחשוב להיות שונים ולהתבלט על מנת שנוכל להצליח, בין אם זה בחיינו האישיים ובין אם זה בקריירה. אבל מסתבר שהעצה הזאת טובה גם עבור בעלי חיים, ולמעשה זה בדיוק מה שהציל את חייו של השור הענק ביותר באוסטרליה. זה גם הפך אותו לכוכב בין לילה, לאחר שתמונות שלו וסרטונים החלו להציף את הרשתות החברתיות בשבוע האחרון.



הבעלים של ניקרס השור, סיפר שקנה אותו בגיל שנה עבור החווה שלו שבמערב אוסטרליה, וכבר אז הבין שיש ברשותו בעל חיים מאוד לא שגרתי. הוא עוד לא היה ענקי אבל היה גדול מהשאר, מה שיחד עם צבעיו (שחור ולבן), הבדיל אותו משאר העדר שהיה ברובו חום. בשל כך, הוא החליט להשאיר אותו עוד קצת בחווה, בזמן שרבים אחרים מהעדר נשלחו למשחטה. "הוא תמיד היה מאוד יוצא דופן, אז חשבתי למה לא להשאיר אותו, זה לא מפריע לאף אחד", הסביר הבעלים, ג'ף פירסון, שבבעלותו עדר בקר של 20,000 פרטים, לחדשות ה-BBC. 


ניקרס, המנהיג של העדר. צילום: טוויטר
ניקרס, המנהיג של העדר. צילום: טוויטר


אבל ככל שעבר הזמן, פירסון ראה שניקרס לא מפסיק לגדול, והבין שכנראה יאלץ להשאיר אותו בחווה לתמיד: "הוא הפך גדול מידי בכדי לשלוח אותו למשחטה. יש לנו תחלופה גבוהה של בקר והוא היה מספיק בר מזל כדי להישאר מאחור". כעת, בגיל שבע, השור הענקי מתנשא לגובה של 1.94 ושוקל 1,400 ק"ג, ונחשב לגדול ביותר באוסטרליה. זה קרוב מאוד לממדיו של השור הגדול בעולם, שגר באיטליה, וגובהו 2.02 מטרים.

אך מעבר לכך שממדיו מנעו ממנו להפוך להמבורגר, זה גם גרם לו להיות השור הפופולארי ביותר בעדר. פירסון סיפר שהוא תמיד יודע איפה למצוא את ניקרס ואת השאר, שתמיד הולכים בעקבותיו: "כל פעם כשהוא קם ומתחיל ללכת לאנשהו, אפשר לראות מאחוריו אלפי פרות ושוורים בעקבותיו. בשל כך אנחנו תמיד יודעים מתי הוא יוצא לטייל".

גודלו הציל את חייו. ניקרס, צילום: טוויטר
גודלו הציל את חייו. ניקרס, צילום: טוויטר

 
באשר למה שהוביל לגודלו של ניקרס, שהוא שור מסוג הולשטיין-פריזי, המומחים הציעו כמה אפשרויות. על פי אחת מהן, ניקרס הוא תולדה של התערבות גנטית אינטנסיבית, מה שבהחלט יכול להיות אפשרי. אופציה נוספת וסבירה יותר היא, שבגלל שניקרס סורס בגיל צעיר, לוחיות הגדילה שלו נותרו פתוחות זמן רב יותר, מה שאפשר לעצמותיו להמשיך להתפתח. כמו כן, בגלל שלא נשלח למשחטה, זה אפשר לו להמשיך לגדול עוד ועוד.