אם יש לכם חיות מחמד, בטח יוצא לכם לשאול את עצמכם "מה הם עושים כשאתם לא בבית או לא מסתכלים?". ובכן, ברוב המקרים סביר להניח שהתשובה לכך לכך תהיה די משעממת - הם לא עושים שום דבר שלא ראיתם. במקרים אחרים, גם בעלי הדמיון הפרוע ביותר לא יצליחו לנחש מה הם מסוגלים לעשות.



רק תשאלו את ריק דידהאם, מאוקלנד, מניו זילנד, שגילה שהכלב שלו נהג להתגנב מהבית במשך שנתיים, ולעשות קקי על כריות של תושבי השכונה. בפוסט הומוריסטי שהעלה לקבוצת הפייסבוק השכונתית, הוא התנצל בפני כל שכניו על מה שעשה להם ג'ק, כלבו מסוג הביצ'ון פריז שיצו. "אני כל כך נבוך ומתבייש", כתב. "מסתבר שג'ק נתפס בשעת מעשה בידי מספר שכנים, לאחר שנכנס לבתיהם וחרבן על הכריות בחדר השינה שלהם". הוא ביקש מכל מי שנפגע בידי הכלב השובב שיכתוב לו, והוא יפצה כלכלית על הכריות או הציפיות ההרוסות.



תחילה הוא לא הבין איך הכלב הקטן הצליח לברוח מהבית כל הפעמים האלו, עד שהבחין בחור בגדר שמתאים בדיוק למידותיו. משם, הוא היה נכנס לבתים בשכונה דרך הפתחים בדלתות שיועדו לחתולים שלהם. "אני לא יודע למה הוא עושה את זה, אבל אם תראו אותו בבקשה תהיו נחמדים אליו, אחרת הוא יבוא אליכם שוב הביתה ויעשה את זה שוב", הזהיר דידהאם. "מסתבר שהוא עבריין סדרתי שחוזר לבתים של מי שגרשו אותו. אם תתנו לו ממתק הוא יעזוב אתכם לנפשכם".

ג'ק בפתח של דלת שיועד לחתולים. צילום: פייסבוק
ג'ק בפתח של דלת שיועד לחתולים. צילום: פייסבוק


דידהאם טען שלדעתו יש לג'ק הפרעה נפשית כלשהי, או שהוא עבר טראומה. לדבריו, אימץ את ג'ק לאחר שהתגורר בתנאים מאוד קשים, מה שאולי תרם למצבו: "אני לא מומחה בכלבים אבל אני חושב שיש לו נטיות פסיכוטיות. הוא מסתכל כאילו הוא מצטער, אל אני חושב שהוא רק מחכה לעשות את זה שוב". דידהאם הודה שג'ק עושה לו לפעמים גם מה הוא עושה לשכנים: "הוא מסתכל עלי בעודו עושה זאת ומסתלק. זה פשוט מגעיל". 

למזלו הרב, הרוב המוחלט של השכנים לקחו את כל העניין בהומור, ודידהאם זכה להמון תגובות משועשעות. אחד מהם כתב בצחוק: "ואני עוד האשמתי את אשתי בכך במשך חודשים. תודה, גק". לצד זאת, רבים הציעו לו תמיכה, והפנו אותו לאנשי מקצוע שיוכלו לעזור לג'ק בכל בעיה שיש לו. דידהאם הבטיח שברגע שיסיים לשלם על הציפיות והכריות ההרוסות, ישלח את הכלב השובב לטיפול.