למרות שאמורים לאכול אותו, לא אחת אנשים משתמשים בשוקולד בדרכים נוספות, חלקן מפוקפקות יותר מאחרות. לאחרונה למשל, נהג משאית בן 54 מרוסיה גנב כמות מסחרית של הממתק הפופולרי, כדי שיוכל לשלם חובות. למרבה הצער, לא פורט באיזה שוקולד מדובר והאם הוא טעים או לא.



בהצהרה רשמית מסרה דוברת המשטרה, אירנה וולף, שהשליח הורשע בגניבת משאית שהכילה 18 טון שוקולד, מחניון פרטי בעיר סרנסק, באוגוסט 2016. שווי השוקולד מוערך בכ-2.5 מיליון רובלים (כ-48,000 דולרים). למרות שהמשטרה לקחה את המקרה ברצינות רבה מאוד, הוא זכה לכינוי המשעשע "המקרה מריח כמו שוקולד". בשלב זה, לא ידוע מה יהיה עונשו של הגנב.



זו לא פעם הראשונה שבוצע שוד שוקולדים ברוסיה, וכנראה שזו גם לא תהיה הפעם האחרונה. ב-2014, שלושה חשודים נעצרו לאחר שגנבו משאית מלאה בשוקולד מקונדיטוריה במזרח מוסקסבה. שוויו של השוקולד הוערך אותה עת בכ-375 דולרים.



עצרו או שאני שולף את הסניקרס! אילוסטרציה: רויטרס
עצרו או שאני שולף את הסניקרס! אילוסטרציה: רויטרס



זו נשמעת כמו בדיחה, אבל לפעמים שוקולד משמש אפילו ככלי נשק. בקיץ שעבר לדוגמה, גבר שדד ארבעה חנויות ואישה בעיר טומסק, סיביר, כשהוא חמוש רק בחטיף "סניקרס". העבריין בן ה-26, ביצע את פשעיו תוך שהוא מכוון את החטיף שהחביא בתוך שקית פלסטיק, כאילו היה אקדח. הוא הצליח לשדוד בדרך זו שלוש חנויות פרחים, מרכולת ואישה, לפני שהמשטרה הצליחה לעצור אותו.

להגנתו, טען הצעיר בבית המשפט, היה זקוק לכסף כדי לנסוע לביתו, הנמצא כ-5,000 ק"מ מהעיר. לצערו הרב, מעבר לכך שנתפס על חם הוא גם נכשל במשימה. על פי חדשות RT, השופט לא התרגש מהסיפור וגזר עליו עונש כבד של שש שנות מאסר בפועל. על פי החוק ברוסיה, אם אדם שדד באמצעות נשק מזויף, ניתן להעניק לו עונש קל כגון חמש שנות עבודות שירות ללא מאסר בפועל. במקרה זה השופט החליט להטיל על העבריין עונש כבד יותר, בשל עברו הפלילי העשיר.