בימינו, טיסה זו הדרך הבטוחה ביותר להגיע לחו"ל, וסטטיסטית הסיכוי שיקרה לכם משהו מסוכן במהלכה הוא קלוש. אבל כמו בכל כלי תחבורה אחר, אם לא מתחזקים אותו כראוי, תקלות עלולות לקרות. כך קרה השבוע במהלך טיסה של חברת סיבירייה איירליינס, כשכשל במערכת המיזוג גרם למטוס להפוך לסאונה ניידת.



האירוע, שהתרחש במהלך טיסה מנובוסיבירסק ליקטרינבורג, החל עם העליה למטוס ונמשך עד לנחיתה. אם לא די בכך, הנוסעים עשו דרכם למטוס באוטובוס שחלונותיו היו פתוחים, כשבחוץ האוויר קפא במינוס 25 מעלות. מקור קיצוני זה, הם עלו למטוס שם הטמפרטורות נעו בין 45 ל-50 מעלות. מיד עם עלייתם למטוס, רבים ביקשו לרדת והתלוננו על החום הבלתי נסבל. 



על פי הדיווחים בכלי התקשורת האירופיים, שתי נוסעות חשו ברע במהלך הטיסה, והועברו לשבת בקדמת המטוס עם הצוות, שם האוויר היה מעט קריר יותר. כמו כן, הדיילות דאגו להניח על ראשן מגבות רטובות כדי לצנן אותן. "החלק הכי גרוע היה ריח חוטי החשמל השרופים. אנשים נלחצו וחשבו שהם בסכנה", סיפר אחד הנוסעים. "במהרה רבים החלו להגיד שהם יורדים מהמטוס ושהם לא מוכנים לטוס כי משהו לא בסדר".



עוד לפני ההמראה, הנוסעים ביקשו מהקברניט לצאת מתא הטייס שלו ולטפל בנושא. כאשר הוא הופיע, הודה שיש בעיה עם המזגן, אך הבטיח שהם לא נתונים בסכנה. הוא ניסה להרגיע את הנוסעים וטען שהכול יסתדר לאחר ההמראה, אבל לא כך היה המצב. "כעת שהמערכות התחממו נתחיל בהמראה והטמפרטורות יחזרו לנורמה", הוא נשמע אומר בכריזה, בסרטון שתיעד אחד הנוסעים.



בהתחלה הטמפרטורה אכן ירדה, אך אז שוב המטוס התחמם במהירות. "במהלך הטיסה הטמפרטורה נעה בין קור אימים לחום מחניק", סיפר נוסע ששהה על הטיסה. "זה היה מפחיד, כי הבנו שמשהו לא בסדר במערכת. אם אנחנו באוויר ומשהו מפסיק לפעול, אנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה כתוצאה מכך. מעולם לא חוויתי טיסה כל כך איומה".

 
ועדת החקירה הרוסית ביקטרינבורג החלה לבדוק את הנושא, ובינתיים התברר כי אחת הדיילות סיפרה לנוסעים שהיא טסה במטוס הזה בעבר וכי "הייתה לו אותה הבעיה". דוברת של חברת התעופה הודיעה כי "מומחים עובדים כעת במטרה לבדוק את הסיבות לתקרית. אני יכולה רק לאשר שהייתה טמפרטורה גבוהה במטוס במהלך הטיסה".