יש אנשים בעולם שלא יבחלו באמצעים כדי להשיג את שלהם, ואפילו יקריבו לצורך כך את ילדיהם ויעמידו מדינה שלמה על רגליה. בשבוע שעבר למשל, אישה מסין עוררה זעם בקרב האזרחים והרשויות בארצה, לאחר שזייפה את חטיפת בנה. הסיבה שעמדה מאחוריי מעשיה היא בלתי נתפסת וגרמה לציבור לדרוש שתיענש על כך.



הכל החל כאשר האם צ'אן בת ה-33, ניגשה לתחנת המשטרה בעיר יואקינג, ודיווחה על בנה חואנג בן ה-11 כנעדר. היא סיפרה לשוטרים שהוא נראה בפעם האחרונה בדרך הביתה מבית הספר, ונתנה להם תיאור של המראה שלו ושל מה שלבש באותו היום. החשדות במשטרה היו שהילד נחטף, והמקרה הוצב בראש סדר העדיפויות שלה, כשמשאבים רבים הוקצו עבור חיפושים אחריו.


התמונות של הואנג שפורסמו בכלי התקשורת. צילום מסך
התמונות של הואנג שפורסמו בכלי התקשורת. צילום מסך



תוך זמן קצר, ה"חטיפה" אף זכתה לסיקור תקשורתי לאומי, ובכלי תקשורת רבים קראו לציבור לעזור בחיפושים אחר חואנג. לצד תמונות שלו, נכתב שהמשפחה מציעה פרס של 500,000 יואן (72,000 דולרים) לכל מי שיספק מידע שיביא למציאת הילד. זה כמובן מיד משך את תשומת הלב של הציבור, שנסחף אחר המקרה והחל לשתף תמונות של חואנג. אף אחד לא חשב לרגע שאם תהיה מסוגלת לפברק סיפור כזה.



אבל חמישה ימים לאחר שהחל החיפוש, המשטרה הצליחה למצוא ראיות לכך שצ'אן בדתה את החטיפה. בצילומי אבטחה מחניון באזור בו נראה הילד לאחרונה, השוטרים הבחינו באם מורה לבנה לעבור לרכב אחר. מבדיקת לוחית הרישוי של הרכב, השוטרים הגיעו אל הבעלים שלו בכפר בקרבת יואקינג. לתדהמתם, הם מצאו את חואנג בריא ושלם, בביתם של קרובי משפחה.



התמונות של הואנג שפורסמו בכלי התקשורת. צילום מסך
התמונות של הואנג שפורסמו בכלי התקשורת. צילום מסך



על פי חדשות South China Morning Post, צ'אן נעצרה באשמת זיוף חטיפה ובזבוז משאבים ציבוריים. בחקירתה הסבירה שבדתה את החטיפה כי רבה עם בעלה, ו"רצתה לבדוק אם באמת אכפת לו ממנה ומהבן שלהם", כי לא הייתה בטוחה אם הוא אוהב אותם. בעקבות החשיפה המזעזעת, המשטרה המקומית מסרה בהצהרה רשמית כי התנהגותה של האם "שיבשה קשות את הסדר החברתי, בזבזה כמות גדולה של משאבים ציבוריים ופגעה באמון הציבור". כמו כן, היא גם הרגיזה הרבה מאוד אנשים, ששמחו מצד אחד שהילד בריא ושלם, אך דרשו שהיא תקבל עונש על מעשיה.

יום לאחר החשיפה, התפרסם באחד מכלי התקשורת ששכן ראה את צ'אן ומשפחתה עוזבים את דירתם באמצע הלילה, ואיש לא יודע לאן. באותו דיווח צוטט משכיר הדירה שלהם שטען שהם חייבים לו שכר דירה שכנתי בסך 7,000 יואן (1020 דולרים). בשלב זה, לא ידוע אם צ'אן נמצאת במנוסה והאירוע נמצא עדיין בחקירה. גם תגובת האב, שהיא כנראה המסקרנת יותר מכל, עדיין לא נשמעה.
 
הואנג עובר לרכב אחר. צילום ממצלמות האבטחה
הואנג עובר לרכב אחר. צילום ממצלמות האבטחה