למרות שהתקדמנו המון מבחינה טכנולוגית, גם מערכת האבטחה המשוכללת ביותר לא תוכל למנוע גניבות במאה אחוזים. אחרי הכל, לא רק הטכנולוגיה השתדרגה, אלא גם הגנבים והם מסוגלים כיום להתמודד עם מערכות מאתגרות יותר מבעבר. אז מה עושים כשהטכנולוגיה לא מספקת? משתמשים בפתרונות אנושיים, כמובן. 

לאחרונה, בעלת חנות בגדים מבריטניה פרסמה מודעת דרושים לא שגרתית, בה היא כתבה שהיא מחפשת גנבים מקצועיים. זה נשמע כמו בדיחה, אבל מדובר בעבודה אמיתית, במסגרתה ה"גנב" הפוטנציאלי מתבקש לגנוב פריטים מהחנות, ולאחר מכן למלא דוח בו יסביר איך עשה זאת ומה הצליח לגנוב.

עבור כל שעת עבודה, ה"גנב" יקבל סכום נאה של 50 ליש"ט (כ-64 דולרים), ואף יוכל לשמור לעצמו שלושה פריטים מהסחורה שסחב. הבעלים, שפרסמה את המודעה בדיסקרטיות באתר באתר Bark.com, הסבירה שעל המועמד הפוטנציאלי לבצע את הגניבות מספר פעמים על פני כמה שבועות. למרבה האבסורד, רק מועמדים בלי עבר פלילי יוכלו להגיש מועמדות לעבודה.
 

בעלת חנות מחפשת גנבים מקצועיים. אילוסטרציה: פיקסאביי
בעלת חנות מחפשת גנבים מקצועיים. אילוסטרציה: פיקסאביי



ההיגיון מאחורי מודעת הדרושים הביזארית? לדבריה של הבעלים, היא רוצה לשפר את מערכת האבטחה בחנות שלה, שכן היא חוותה המון גניבות במשך השנים. "אני צריכה איש מקצוע שיעזור לבדוק את נקודות התורפה במערכת האבטחה בחנות שלי. בגלל זה אני מחפשת מישהו שיגנוב ממנה", כתבה. "כשהחנות נהיית עמוסה, בייחוד בחגים, יותר קשה לפקח על כל מי שנכנס פנימה. אני מפסידה הרבה מאוד כסף בשנה, וכבעלת עסק קטן אני לא יכולה להרשות לעצמי הפסדים כאלו".

בגלל שהיא כל כך לא שגרתית, המודעה הפכה ויראלית במהרה, כשרבים תהו אם היא בכלל אמיתית. הבעלים של האתר בה פורסמה טוען שכן, ומקווה שהאישה תמצא את מבוקשה. "יש לנו אומנם מומחים לאבטחה, אבל גנבים מקצועיים זה עדיין לא משהו שאנחנו מציעים", הסביר. "אנחנו מקווים שמישהו עם הכישורים הדרושים יוכל לעזור לבעלת החנות. מי יודע, אולי אם יהיו הרבה מועמדים זה יהפוך לשירות שאנחנו נציע".
  
כמובן שתמיד ישנה האופציה שהאתר עצמו יצר את המודעה הזו, כמעין פרסומת לא שגרתית. מי יודע?
 

via GIPHY