מטוס של חברת סאות'ווסט איירליינס שהמריאה מסיאטל לדאלאס שב על עקבותיו, אחרי שהתברר שלב שמיועד להשתלה נשכח במטוס. הצוות גילה את הטעות כעבור 90 דקות ומרחק של 950 קילומטרים.  המטוס הגיע לסיאטל מקליפורניה, ומישהו שכח להוריד ממנו את הלב שאמור היה להגיע לבית חולים בסיאטל.



לפי הסיאטל טיימס הטייס אמר לנוסעים המבוהלים שיש במטוס לב שלא הגיע ליעדו. הם היו טיפה מבולבלים בהתחלה, אך לאחר מכן תמכו בהחלטה. "הנוסעים היו שמחים להציל חיים, אבל מדובר ברשלנות פושעת", סיפר אחד הנוסעים.



הלב היה מיועד למעבדת רקמות בפרבר של סיאטל, שם ניתן להסיר את השסתומים בשביל להשתיל אותם, כך לדברי פקידה בארגון ללא מטרת רווח המנהל את המתקן. במעבדות מהסוג הזה מכינים שסתומים, עור, עצמות וחלקי גוף אחרים, אך לא איברים, לשימוש בהליכים רפואיים. סגן נשיא הארגון הסביר: "ישנו ביקוש גבוה לשסתומי לב, לכן ככל הנראה הם יושתלו בחולה ברגע שהבדיקות יסתיימו". הסנטור טוד יאנג, שבודק בימים אלה את מערכת העברת האיברים להשתלה, אמר כי "האירוע מראה כי צריך להנהיג פיקוח על מערכת תרומות האיברים". 

החזרה לסיאטל גרמה לנסיעה לדאלאס להתארך בחמש שעות. לפי המומחים לב שמיועד להשתלה יכול לשרוד מחוץ לגוף בין ארבע לשש שעות בלבד. לא ידוע לאיזה בית חולים אמור היה האיבר להגיע.