אומנם הסיכוי לזכות בלוטו הוא נמוך, אבל מי שבכל זאת רוצה לנסות את מזלו צריך לעשות שני דברים - לקנות כרטיס ולבדוק אותו לאחר הקניה. זה אולי נשמע מאוד פשוט, אבל רק בשבוע שעבר גבר מבריטניה חשף שכמעט פספס את אחד הפרסים הגדולים בהיסטוריה של ארצו - 86 מיליון דולרים - בגלל שלא טרח בכלל לבדוק את הכרטיסים שקנה.

הזוכה המאושר, אנדרו קלארק בן ה-51, קנה מספר כרטיסי לוטו לפני כחודשיים, אך שכח מהם והשאיר אותם בערימת ניירות ברכבו. הוא החליט לבדוק את הכרטיסים רק לאחר שזוגתו ואחייניתו לחצו עליו לעשות זאת, כי שמעו בחדשות על זוכה שלא הגיע לאסוף את הפרס שלו. "טרישה כל הזמן ביקשה ממני לבדוק את הכרטיסים וגם האחיינית שלה, לואיז", סיפר קלארק ל-sky news. "לבסוף נכנעתי, הוצאתי את הכרטיסים מהרכב והתחלתי לעבור עליהם".
 

קלארק וטרישה באירוע קבלת הפרס. צילום מסך
קלארק וטרישה באירוע קבלת הפרס. צילום מסך



כשראה את הכרטיס, לא האמין שכמעט הפסיד סכום כל כך גדול: "זה מרגיש כמו סיפור קסום של חג המולד, על 'האיש שכמעט פספס 86 מיליון דולר בלוטו'". הוא הוסיף על מה שחש ברגעי הזכייה: "זה היה רגע מדהים. הייתי בהלם, לא האמנתי שזה קרה".



באשר לתכניותיו לעתיד, קלארק סיפר שהוא מתכנן לחלוק את עושרו עם לפחות 20 בני משפחה, וכן עם בתה בת ה-14 של זוגתו, לה יש צרכים מיוחדים. "היא תהיה מסודרת לכל החיים, היא תקבל כל טיפול שתזדקק לו", הסביר. "לטובת כל המשפחה, אני ממש שמח שהן הציקו לי לבדוק את הכרטיסים. החלק הכי טוב בזכייה הוא שאני יכול לעזור למשפחה שלי". למרות הזכייה הגדולה, קלראק אמר שימשיך לקנות כרטיסים לוטו, בתקווה שיתמזל שוב מזלו.