יש אנשים בעולם שבוחרים לגדל בעלי חיים פראיים כחיות מחמד, מתוך מחשבה שאם יגדלו אותם מינקות לא נשקפת להם כל סכנה. לצערם הרב, הם נאלצים ללמוד בדרך הקשה שזה ממש אבל ממש לא נכון. לקח אכזרי כזה למד השבוע צייד מהעיר צ'ליאבינסק, רוסיה, שנהרג ונאכל בידי הדוב אותו גידל מאז היה גור.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת ברוסיה, סרגיי גריגורייב בן ה-41 מצא שני גורי דובים ביער לפני ארבע שנים. הוא הצליח למכור אחד מהם, אך את השני השאיר אצלו כי לא מצא קונה מתאים. בזמנו, היחידים שהיו מעוניינים בגור הדובים היו ציידים שמשתמשים במטרות חיות כדי לאמן את כלבי הצייד שלהם.

מתוך רצון לחוס על חייו, גריגורייב החליט לגדל את הדוב והחזיק אותו בכלוב בחצר שלו, מה שבהמשך התברר כמתכון לאסון. חבריו של הצייד סיפרו שהדוב אף תקף אותו לפחות פעם אחת בעבר, אך כשהם הציעו שיפטר ממנו הוא סרב לעשות זאת. יתכן שלו היה נשמע לעצת חבריו, הוא היה היום בחיים.
 
סרגיי גריגוריייב. צילום מסך
סרגיי גריגוריייב. צילום מסך

השבוע, כשבני משפחתו לא הצליחו ליצור איתו קשר הם החלו לדאוג והגיעו לביתו, אך לא מצאו אותו בשום מקום. "כשהם הגיעו, הם ראו דוב משוטט חופשי באזור הבית", סיפר אחד משכניו. "הכלב שהיה איתם תקף את הדוב, מה שנתן להם הזדמנות לברוח". בני המשפחה המבוהלים התקשרו מיד למשטרה, ודיווחו שגריגורייב נעדר ושהדוב שלו נמלט מהכלוב.

מחיפושים בשטח ביתו של גריגורייב, השוטרים מצאו שלושה קורבנות של הדב - גריגורייב, אחד משלושת כלביו וכן הכלב של משפחתו. הם סיפרו בהצהרה רשמית שכל שנותר מהם היו רק עצמות וכתמי דם. 

מה שנשאר מהצייד. צילום מסך
מה שנשאר מהצייד. צילום מסך

לאחר חיפושים ממושכים, השוטרים הצליחו לאתר גם את הדוב וירו בו למוות. "השוטרים השתמשו בנשק כדי להרוג בעל חיים מסוכן", נאמר בהצהרה. "כתוצאה מהצעדים שננקטו, הדוב אינו מהווה עוד איום על חיי האזרחים". אלכסיי פטרוב, שוטר בכיר במשטרה, הוסיף שלא הייתה להם ברירה, כיוון שהדוב "הפגין התנהגות תוקפנית". 
 
הדוב של גריגוריייב. צילום מסך
הדוב של גריגוריייב. צילום מסך