יש בעולם הרבה סיפורי בריחה מדהימים, אבל סיפור נועז כמו זה של בריאנה הפרה לא שומעים כל יום. הפרה החביבה עלתה בשבוע שעבר לכותרות לאחר שהצליחה להימלט ממשאית שעשתה דרכה לבית מטבחיים. מאז, היא כבר הספיקה לזכות בבית חדש במקלט למען חיות ואפילו המליטה עגלה.

הכל החל בשבוע שעבר כשעובדים במקלט למען בעלי חיים, Skylands Animal Sanctuary, בניו ג'רזי נקראו להסיר מהכביש פרה שחסמה את התנועה. על פי הדיווחים בשעתו, בריאנה הצליחה להיחלץ מהקומה השנייה של המשאית, שגובהה הוא כ- 2.5 מטרים מהקרקע, והחלה לשוטט לאורך הכביש.

מייק סטורה, מקים המקלט, סיפר שכשהם מצאו את בריאנה היא סבלה רק מחבלות קלות ושריטות, ומאז כבר הספיקה להחלים. עם זאת, הם עדיין לא בטוחים אם היא קפצה או נפלה מהמשאית. לדבריו, הם חילצו בארגון פרות רבות אבל זו הייתה פעם ראשונה שנתקלו בפרה שהצליחה לברוח. "לפעמים זה קורה כי המשאית עוברת תאונה", הסביר. "היא עדיין לחוצה, אבל מרגישה יותר טוב".



סטורה הוסיף שבזמן החילוץ נאמר לו בין היתר שיש קשיים לוגיסטיים להחזיר את בריאנה למשאית, אבל הוא משוכנע שזה היה רק תירוץ. "אני לא חושב שאתם מבינים כמה אנשים רצו לראות אותה שורדת את זה", אמר סטורה, והוסיף שלדעתו כל המעורבים בפרשה, אפילו המשטרה, רצו לראות אותה שורדת. "היא צעירה, בריאה והייתה בשלבי הריו מתקדמים כשהייתה במשאית", הסביר. "היא הייתה במרחק של עשר דקות בלבד מבית המטבחיים כשהצליחה לברוח".


מעבר לכך, סטורה  משוכנע שבריאנה ברחה כי חשבה על הצאצא שלה, ורצתה להיות בטוחה שתספיק להמליט. למרבה המזל, יומיים בלבד לאחר החילוץ היא ילדה עגלה חמודה ובריאה, שקיבלה את השם וינטר. "בריאנה היא כעת אמא גאה לעגלה יפיפייה, שלא תצטרך לעולם לדעת איך זה לחיות ללא אמא", נכתב בעמוד הפייסבוק של המקלט. "אם עוד לא יצא לכם לפגוש פרות, תדעו שהן מדהימות. יש להן אישיויות פשוט כובשות".

Courtesy Skylands Sanctuary :בריאנה והעגלה וינטר. צילום
Courtesy Skylands Sanctuary :בריאנה והעגלה וינטר. צילום